جدایی اقلیم کردستان از عراق توطئه صهیونیست هاست

رکنا سیاسی: احدی در نشست رفراندوم اقلیم کردستان عراق و تاثیر آن بر روابط اقتصادی و سیاسی با ایران که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح موضوع استقلال Esteghlal کردستان عراق با قانون Law اساسی عراق و آنچه مردم عراق رای دادند مغایرت کامل و اساسی دارد.
وی افزود: این توطئه بسیار جدی است و جمهوری اسلامی ایران موضع خودش را در این خصوص اعلام کرده است و این همه پرسی را به رسمیت نشناخته است. از پیش از برگزاری این همه پرسی توصیه مان به شرکت هایی که در کردستان عراق فعالیت می کنند این بود که فعالیت خودشان را محدود کنند تا بتوانند متناسب با شرایط تصمیم بگیرند.
دبیر ستاد توسعه همکاری اقتصادی ایران و عراق ریاست جهموری ادامه داد: امیدواریم عقلای اقلیم به قانون اساسی که خودشان رای دادند تمکین کنند و به این فتنه بزرگ که صهیونیست ها و آمریکایی ها طراحی کردند تن ندهند. استکبار جهانی در مقطعی به دنبال تجزیه دینی بودند، داعش ISIS را به وجود آوردند و فتنه مذهبی راه انداختند و اکنون دنبال فتنه قومی هستند.
احدی عنوان کرد: امروز حوزه روابط اقتصادی با عراق بسیار شرایط مطلوبی دارد. از29 مهر تا 8 آبان چهل و چهارمین نمایشگاه بین المللی عراق در بغداد با حضور ستاد توسعه همکاری ایران و عراق و با تمام قدرت برگزار می شود. ما ظرف یک ماه گذشته دو نمایشگاه بزرگ در سوریه برگزار کردیم و بیش از 5 میلیون نفر از نمایشگاه بین المللی سوریه بازدید کردند و بزرگترین غرفه هم متعلق به ایران بود.
وی ادامه داد: امیدواریم مسئولین و عقلای کردستان عراق به قانون اساسی تمکین کنند. در حال حاضر شاید کمتر از 25 درصد از حجم کل صادرات مان به عراق به اقلیم کردستان مربوط می شود. سیاست های کلان نظام توسعه روابط اقتصادی با کشور های منطقه است اما قطعا سیاست های نظام مطابق با شرایط اعلام می شود.
دبیر ستاد توسعه همکاری اقتصادی ایران و عراق اظهار کرد: تنها کشوری که در عمل از مردم اقلیم و مردم عراق حمایت کرده ، جمهوری اسلامی ایران بوده است. تصمیم غلطی و غیر عقلانی بر اساس برنامه ریزی صهیونست ها گرفته شده که به نفع مردم کردستان نیست و مطمئنا جمهوری اسلامی با آن مخالف است. اولین رژیمی که از این تصمیم حمایت کرد رژیم صهیونیستی بود. قطعا این تصمیم به نفع مردم کردستان عراق نیست. 
احدی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی محور تصمیم گیری ها در تحولات منطقه است تصریح کرد: امیدوار هستیم که شاهد توسعه روابط اقتصادی با اقلیم کردستان باشیم و اقلیم کردستان از این تصمیم غلط که بر خلاف تمام ضوابط بین المللی است برگردد و امروز به در خواست دولت مرکزی عراق انسجامی در مقابل این تصمیم غیر عقلانی شکل گرفته است و در مقابل این فتنه انسجامی ایجاد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟