سرگردانی بیش از 2000 روهینگیایی در سواحل میانمار

یک روزنامه حامی دولت میانمار روز شنبه اعلام کرد بیش از 2000 روهینگیایی که هفته گذشته از روستاهای خود در ایالت راخین در غرب میانمار گریخته بودند تا به بنگلادش برسند، در طول سواحل میانمار سرگردان باقی مانده اند.

علاوه بر این، نیم میلیون آواره دیگر نیز که در معرض سرکوب ارتش میانمار قرار داشتند این منطقه را ترک کرده اند. سازمان ملل متحد این سرکوب ها را « پاکسازی قومی » توصیف کرده است.

در بنگلادش نیز ظرفیت اردوگاه‌ها از آوارگان پر شده است. مقامات و سازمان های غیردولتی از موج ورود آوارگان به تنگ آمده‌اند. پلیس Police بنگلادش روز جمعه اعلام کرد از ورود 20 هزار روهینگیایی که قصد داشتند از مرز میانمار وارد این کشور شوند،‌ جلوگیری کرده است.

بنابر اعلام روزنامه رسمی گلوبال نیو لایت آف میانمار Global New Light of Myanmar، شمار بسیاری از این آوارگان به ساحلی نزدیک به روستای لی یین کوئین Lay Yin Kwin پناه آورده اند. در این روزنامه عکس هایی از گروه های زنان و کودکانی که تحت نظارت مأموران امنیتی بر روی ماسه ها نشسته اند، منتشر شده است.

این روزنامه اعلام کرد روهینگیایی‌ها « روز سه شنبه خروج از منطقه خود را آغاز کرده اند. آنها احساس امنیت نمی کنند زیرا از این پس در منطقه ای بسیار کم جمعیت زندگی می کنند و اکثر نزدیکان آنها به بنگلادش رفته اند. »

این منبع با انتقاد از موج فرار Escape روهینگیایی‌ها نوشت مسئولان میانمار تلاش می‌کنند به روهینگیایی‌ها اطمینان دهند آنها در میانمار در امنیت هستند اما روستائیان « همچنان می خواهند داوطلبانه به بنگلادش بروند.»

آوارگانی که در حال حاضر به این سواحل می آیند همگی از منطقه بوتیدونگ Buthidaung در شمال ایالت راخین هستند.

به گفته این آوارگان، آنها پس از فرار از روستاهایی که ارتش میانمار و بودایی ها به آتش کشیده اند با قایق های کوچکی که ظرفیتشان پر است از رودخانه نف Naf- مرزطبیعی بین میانمار و بنگلادش- عبور می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 311402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟