دفاع مشاور امنیت ملی کاخ سفید از موضع ترامپ در قبال برجام

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک اندیشکده آمریکایی مطالعات جنگ در واشنگتن از موضع دونالد ترامپ Trumpرئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای دفاع کرد.
وی گفت: واضح است که من در این زمینه با رئیس‌جمهور موافقم. از نظر من این بدترین توافق بود. توافق هسته‌ای به ایران اجازه برخورداری از تمام منافع را می‌دهد. به علاوه اینکه بند غروب در این توافق موجب برداشته شدن محدودیت‌های هسته‌ای ایران می شود.
به گزارش رویترز، بند غروب در توافق هسته‌ای شروطی است که براساس آن محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سال 2025 به مرور برداشته می شود.
گزارشاتی وجود دارد که نشان می دهد دولت آمریکا مایل است درباره این شروط مجددا مذاکره کند.
ژرارد آرو سفیر فرانسه در آمریکا در این باره گفت که دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای شامل روسیه، چین و ایران به روشنی مشخص کرده‌اند که آنها از مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای، دفاع نمی کنند.
سفیر فرانسه افزود: این یک توافق چند جانبه با طرف‌هایی سخت بود که اغلب منافع ملی‌شان با منافع آمریکا و اروپا در تضاد قرار داشت. هر آن کس که می گوید ما می توانستیم به یک توافق ایده‌آل با این افراد دست یابیم، تنها رویاپردازی می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟