عمار حکیم: کردهای عراق پشیمان می‌شوند

رکنا اقتصادی: عمار حکیم، رئیس حزب حکمت ملی عراق در یکی از مجالس عزاداری محرم گفت: بسیار صبر کرده و تلاش بسیاری کردیم تا رهبران کردها را به بازگشت و عمل به قانون Law اساسی راضی کنیم اما باید بگویم که اعمال‌نظر به شکل فردی هرگز نتیجه‌ای ندارد و همه متوجه خواهند شد که متضرر بزرگ برگزاری همه‌پرسی خود مردم کردستان عراق هستند.

حکیم افزود: ما به مردم کردستان عراق تاکید می‌کنیم که شما دوستان ما هستید و جای شما در قلب‌های ماست اما این همه‌پرسی هرگز شما را به نتیجه‌ای نخواهد رساند و بسیاری چیزها را از دست خواهید داد و روزی که حسرت خوردن فایده‌ای ندارد، شما حسرت خواهید خورد و پشیمان خواهید شد.

وی افزود: عراق امروز با خنجر داعش ISIS و همه‌پرسی استقلال Esteghlal کردستان عراق روبه‌رو است.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پیشتر بر حرکت به سمت برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق و اینکه هیچ‌گونه تهدید یا اعمال فشاری برای لغو همه‌پرسی را نمی‌پذیرد، تاکید کرده بود.

کشورهای منطقه و جهان از رهبران اقلیم کردستان عراق خواستند با توجه به احتمال بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، از برگزاری همه‌پرسی منصرف شود اما آنها به این درخواست‌ها پاسخی ندادند و همه‌پرسی صبح امروز (دوشنبه) در داخل اقلیم آغاز شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟