ادعای نماینده کویت در مورد ایران در سخنرانی‌اش در سازمان ملل

رکنا سیاسی: به نقل از روزنامه الرأی، شیخ جابر المبارک، نماینده امیر کویت در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: کویت تلاش‌های زیادی در راستای ایجاد و تحکیم پایه‌های اصل حسن همجواری داشته است و ما بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که به تلاش‌های هدفمند ما پاسخ دهد و برای ایجاد روابطی براساس همکاری، احترام متقابل، منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تدابیری اتخاذ کند.
وی مدعی شد: از ایران می‌خواهیم که از اقداماتی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و در تضاد با اصول منشور بین‌الملل و قانون Law بین‌المللی است، دوری کند و به قوانین بین المللی پایبند باشد تا تمام ملت‌های منطقه از امنیت و صلح و آسایش برخوردار شوند.
جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و همیشه آمادگی خود برای گفت‌وگو و تفاهم با کشورهای منطقه را اعلام کرده است.
مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران پایبند به اصل حسن همجواری بوده و در امور داخلی دیگر کشورها هیچ‌گونه دخالتی ندارد و حضور ایران در برخی کشورها مستشاری و به درخواست دولت آن کشورها می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟