روسیه: اصلاح سازمان ملل نیازمند مذاکره فراگیر است نه بیانیه

رکنا سیاسی: به نقل از شکبه خبری راشاتودی، روز دوشنبه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی‌هایی را در حمایت از بیانیه اصلاحات در ساختار سازمان ملل ارائه کردند که مورد حمایت ۱۲۸ کشور عضو قرار گرفت.
براساس متن منتشر شده از این برنامه، به گوترش قدرت اجرایی بیشتر داده می‌شود که اقدامی تشویقی برای اجرایی کردن اصلاحات به حساب می‌آید. سایر اصلاحات در زمینه شفافیت بیشتر و برابری جنسیتی و تنوع زیستی بیشتر می‌شود.
ترامپ که قبلا تاکید کرده بود آمریکا بزرگترین شریک در تامین مالی سازمان ملل است، گفت: در سال های اخیر، سازمان ملل به دلیل بروکراسی و مدیریت نادرست نتوانسته به خوبی به تعهداتش عمل کند. درحالیکه بودجه معمول سازمان ملل ۱۴۰ درصد افزایش یافته و کارمندانش از ۲۰۰۰ دو برابر شده‌اند، ما نتایج خوبی را از این افزایش نمی‌بینیم.
گوترش نیز گفت: برای آنکه از مردم حمایت کنیم و آنها از ما حمایت کنند، باید موثر، انعطاف پذیر و متواضع رفتار کنیم.
کشورهایی چون روسیه، چین، برزیل و آفریقای جنوبی که تمایلی به امضای این سند نداشتند، به ناهار دعوت نشدند.
واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: هیچ رایزنی درباره این بیانیه با روسیه نشده است. ما همگی خواستار افزایش نقش سازمان ملل در عرصه بین الملل هستیم و می‌خواهیم این مساله به قدر کفایت باشد. این سازمان نیازمند اصلاحات است اما نه از طریق مذاکرات بین چند کشور بلکه باید همه کشورهای عضو این سازمان پای مذاکره بنشینند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟