همسر اردوغان همتایان خود را برای یاری به مسلمانان روهینجا فراخواند

رکنا سیاسی: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، امینه اردوغان، همسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نامه‌ای که به سازمان ملل فرستاد، نوشت: مسلمانان روهینجا بخش اصلی جامعه میانمار به شمار می‌روند که اخیرا با ظلم و ستم روزافزونی روبه‌رو شده‌اند. اقلیت روهینجا سال‌هاست از حقوق سیاسی و اجتماعی محروم هستند، از انتخاب نماینده منع شده‌اند و اکنون ناچار به انتخاب میان مرگ یا پناه بردن به بنگلادش هستند.
همسر رئیس جمهور ترکیه در نامه خود به بازدیدش از اردوگاه‌های روهینجا در بنگلادش در مرز با میانمار پرداخته و گفت: این سفر در من و هیئت همراهم تاثیر عمیقی گذاشت. فاجعه‌بار است که جامعه بین‌الملل چشم و گوش خود را مقابل این تراژدی انسانی بسته است.
وی ابراز امیدواری کرد که شاهد تلاش همسران رهبران کشورها در حل بحران روهینجا از طریق تحت فشار گذاشتن جامعه بین‌الملل برای انجام اقداماتی بیشتر باشد.
امینه اردوغان با بیان اینکه نقض حقوق روهینجایی‌ها در تعارض با ماده دوم اعلامیه جهانی حقوق بشر است، تصریح کرد، ترکیه تمام تلاش دیپلماتیک و انسانی خود را برای حل این بحران به کار می‌گیرد.
تنش‌ها در این منطقه از ۲۵ اوت گذشته و با یورش صدها تن از نیروهای مسلح ارتش موسوم به "ارتش رهایی روهینجایی‌های آراکان" به ۳۰ پایگاه پلیس Police به شدت بالا گرفت و دولت میانمار این ارتش را تشکیلاتی تروریستی خواند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟