ده‌ها کشته و زخمی طی انفجارهای کرکوک، سنجار و مقدادیه در عراق

رکنا سیاسی: به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، یک منبع مسؤول در پلیس Police استان نینوا گزارش داد، تعدادی از نیروهای پیشمرگ‌ در انفجار بمبی در شهرستان سنجار زخمی شدند.
این منبع در گفت‌وگو با سومریه نیوز اظهار داشت، بمب با هدف‌گیری خودرویی که نیروهای پیشمرگ را در شهرستان سنجار در نینوا جابجا می‌کرد، منفجر شد و به زخمی شدن تعدادی از آنها انجامید.
منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای امنیتی زخمی‌ها را برای درمان به بیمارستان منتقل کردند.
همچنین وزارت کشور عراق از کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان کرکوک خبر داد و گفت: این انفجار تروریسمی به واسطه خودروی بمب‌گذاری شده در محله عدن در استان کرکوک رخ داد و براساس اطلاعات اولیه منجر به کشته شدن سه غیر نظامی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد.
یک منبع امنیتی کرکوک همچنین روز شنبه از کشته شدن سه تن و زخمی شدن هشت تن دیگر در انفجاری دیگر در مرکز این استان گزارش داد.
این در حالی است که در شهرستان مقدادیه در استان دیالی نیز انفجار یک عامل انتحاری دو کشته و حداقل ۹ زخمی بر جای گذاشت.
عدنان التمیمی، رئیس شورای شهرستان مقدادیه اعلام کرد، در پی این حادثه Incident تروریستی قانون Law منع آمد و شد به اجرا درآمده و اداره‌های دولتی در مقدادیه طی امروز (یکشنبه) تعطیل هستند.
التمیمی گفت:‌ استاندار دیالی این دستور را صادر کرده است. اوضاع امنیتی مقدادیه اکنون در کنترل است و نیروهای امنیتی اوضاع را در کنترل دارند.
گزارش‌ها حاکی از این است که عملیات انتحاری مذکور از سوی سه عامل انتحاری انجام شد که یکی از آنها خودش را منفجر و دو تن دیگر فرار Escape کردند که نیروهای امنیتی در حال تعقیب آنهاست.
سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: نیروهای امنیتی دیالی یک تروریست Terrorist انتحاری را که با خود نارنجک‌های دستی داشت و آنها را به سمت شهروندان بی‌دفاع پرتاب می‌کرد، محاصره کردند، پس از اینکه این عامل انتحاری محاصره را بر خود تنگ دید، خود را منفجر کرد.
وی افزود، در این حادثه یک افسر و یک غیرنظامی کشته و ۹ تن دیگر که سه تن از آنها از نیروهای امنیتی هستند، زخمی شدند، دستگاه‌های امنیتی دو انتحاری را در محله جهاد در شهر مقدادیه محاصره کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟