سفیر ایران در مسکو: ایران از فرصت تحریم ترکیه توسط روسیه استفاده نکرد

رکنا سیاسی: لوران جاگاریان در نشست با فعالان اقتصادی مازندران با بیان این‌که روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه بر افزایش همکاری‌ها تاکید دارند، اظهار کرد: همکاری‌های اقتصادی دو جانبه دو کشور در سطح مطلوبی نیست.

وی خواستار برگزاری زود هنگام کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه شد و تصریح کرد: منتظریم تا جانشین آقای واعظی معرفی شود تا گفت‌وگوها دوباره آغاز شود.

سفیر روسیه در تهران با بیان این‌که مسوولان مازندران تا کنون از دو استان ولگا و آستاراخان بازدید داشتند، اظهار کرد: این رفت و آمدها منجر به انعقاد چندین تفاهم نامه شده است و نمایشگاهی نیز به نام مازندران در ولگا به معرفی محصولات این استان پرداخت.

جاگاریان از مدیران و فعالان اقتصادی مازندران خواست با استان چلابینز روسیه نیز ارتباط برقرار کنند و تاکید کرد: این استان آماده همکاری با ایران است و سفارت نیز مازندران را به عنوان منطقه مناسب برای تعاملات اقتصادی معرفی کرده است.

وی با بیان این‌که ایران عملکرد خوبی برای توسعه تجاری با روسیه دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه مازندران و گیلان از استان‌هایی بوده‌اند که تا کنون نتوانستند تعامل خوبی برای صادرات به روسیه داشته باشند.

جاگاریان تصریح کرد: تحریم ترکیه توسط روسیه فرصت مناسبی برای تجار ایرانی بود که از آن به خوبی استفاده نشد.

سفیر روسیه در تهران خطاب به فعالان اقتصادی مازندران تاکید کرد: از فرصت‌هایی که برای ارتباط با روسیه به وجود می‌آید بهره بگیرید و نگذارید گذر زمان این فرصت‌ها را از شما بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟