ولایتی: امکان همکاری ایران و استرالیا در منطقه وجود دارد

رکنا سیاسی: علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دیدار گرات ایوانز وزیر اسبق امور خارجه استرالیا و رئیس دانشگاه ملی استرالیا، به روابط دو کشور ایران و استرالیا اشاره کرد و گفت: این دو کشور روابط بسیار خوب و طولانی دارند و باید برای توسعه روابط آنها برنامه‌ریزی و تلاش کرد.
وی افزود: ما برای روابط خوب با استرالیا احترام قائل هستیم. استرالیا نیز دارای تاریخ طولانی است و کشوری مهم محسوب می‌شود.
رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: دو کشور ایران و استرالیا باید همکاری‌های خود را توسعه دهند و علیرغم برخی فراز و نشیب‌ها در روابط، عزم جدی برای توسعه همکاری‌ها و روابط سازنده وجود دارد.
ولایتی اضافه کرد: ایران کشوری تأثیرگذار در موضوعات منطقه‌ای و بین‌الملل است و امکان همکاری‌های ایران و استرالیا در موضوعات منطقه خاورمیانه و مبارزه با تروریست Terrorist و ایجاد ثبات و امنیت وجود دارد.
وی یادآور شد: عزم جدی و جهانی برای این‌مبارزه ضرورتی انکار ناپذیر است، همه کشورها باید با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی خود در جهت ثبات و صلح پایدار منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کنند. ایران در این زمینه همواره به عنوان سیاست اصولی خود با تمامی مظاهر تروریست مبارزه کرده و این مقاومت و ایستادگی برای ثبات جهانی بسیار مهم و تاثیر گذار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟