گابریل لغو تحریم‌های روسیه را به اجرای آتش‌بس منوط کرد

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، این درگیری میان نیروهای اوکراینی و جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه جان بیش از ۱۰ هزار تن را از سال ۲۰۱۴ گرفته است. آلمان و فرانه برای متقاعد کردن طرفین برای اجرای توافق صلحی که سال ۲۰۱۵ در مینسک حاصل شد، تلاش می‌کنند اما دستاورد چندانی نداشتند.
زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان دوشنبه در کنفرانسی گفت: توافق رسمی مبنی بر این است که اگر صلح ۱۰۰ درصد برقرار شود، بعد از آن ما به صورت ۱۰۰ درصد تحریم‌ها را بر می‌داریم. از نقطه نظر کنونی، چنین موضعی کاملا غیر واقعی است. ما تحریم‌ها را به صورت تدریجی اعمال کردیم و به صورت تدریجی هم آنها را بر می‌داریم و این حقیقتی است که همه به آن واقف هستند.
او گفت: اگر آتش‌بس دائمی در شرق اوکراین برقرار شود، بعد آمریکا هم احتمالا مایل می‌شود تا گام‌های مشابهی اتخاذ کند.
گابریل از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات‌های آلمان است که از شرکای دولت ائتلافی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان محسوب می‌شود که از حامیان گفت وگو با روسیه است. مرکل تاکید دارد که تحریم های اروپایی علیه روسیه تنها در صورتی لغو می‌شود که توافق صلح مینسک کاملا اجرا شود.
مرکل و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه ماه گذشته از روسیه و اوکراین خواستند تا تلاش‌ها برای اجرای این آتش‌بس شکننده را ارتقا دهند. کی‌یف، مسکو را به ارسال نیرو و تجهیزات سنگین به این منطقه متهم می‌کند؛ اتهامی که روسیه نمی‌پذیرد.
از سوی دیگر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه از توماس شانون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا خواست تا نابودی روابط روسیه – آمریکا را متوقف کرده و یافتن راهی برای حل مشکلاتشان را آغاز کند. این اظهارات پس از دیدار ریابکوف و شانون در هلسینکی و در بیانیه‌ای منتشر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟