یادبود ۱۱ سپتامبر ۱۶ سال بعد

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که آمریکا با ویرانی‌های حاصل از دو توفان مهیب در سه هفته اخیر دست و پنجه نرم می‌کند، آمریکایی‌ها همچنین سالروز یکی از وحشتناک‌ترین روزهای این کشور را برگزار می‌کنند.
شانزده سال بعد، ریتم آرام مراسم یادبود به گونه‌ای سنت تبدیل شده است؛ تقدیر از تمام مردگان، لحظات سکوت و دو پرتو نور قدرتمند که در طول شب تاریک تابانده می‌شوند. در این سال‌ها برخی از کسانی که مسوول خواندن نام قربانیان هستند، حین این کار پیام‌هایی درباره وحدت و سایر مسائل را نیز مطرح کرده‌اند.
در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ حدود ۳۰۰۰ تن در زمان برخورد هواپیماهای ربوده شده به ساختمان تجارت جهانی آمریکا، پنتاگون و زمینی در نزدیکی شنکسویل، پنسیلوانیا کشته شدند و آمریکا به سمت تعریف جدیدی از تهدید تروریسم جهانی حرکت کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اولین بار به عنوان رهبر این کشور به همراه همسرش در مراسم گرامیداشت یاد قربانیان شرکت می‌کند. او همچنین در مراسم دیگری هم در پنتاگون حاضر می‌شود. ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک آمریکا در آنجا میزبان یک مراسم خصوصی با بستگان قربانیان خواهند بود. پس از آنکه نام قربانیان در این مراسم خوانده شد، لحظاتی سکوت می‌شود و پس از آن حلقه گلی بر بنای یادبود گذاشته می‌شود و سخنرانی صورت می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟