حسن‌بیگی: آمریکا و اسرائیل طراح پروژه شایعه‌سازی انتقال اورانیوم به ایران هستند

رکنا سیاسی: ابوالفضل حسن‌بیگی در واکنش به خبرسازی‌های اخیر برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر انتقال مواد اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب گفت: کلیه گروه‌های تروریستی در دنیا تحت نظر ‌آمریکا هستند که این تروریست‌ها با فرماندهی آمریکا و یا هم‌پیمانانش در منطقه فعالیت می‌کنند. گروه های تروریستی که هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی نداشته و حتی مخالف ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس احکام الهی هرگونه جنایت Crime و کشتار توسط جریانات تروریستی را محکوم می کند، افزود: جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از گروه‌های تروریستی حمایت نمی‌کند و حضورش در عراق و سوریه نیز صرفا برای مشاوره آن هم به درخواست دولت‌های این کشورها است.

حسن بیگی در ادامه به وضعیت آمریکای بعد از ترامپ Trump اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکای بعد از ترامپ در سطح منطقه و بین‌الملل با شکست‌های پی در پی مواجه شده است که برای پوشاندن آن به شانتاژ و دروغگویی روی آورده تا افکار عمومی را منحرف کند.

وی ادامه داد: امروز مردم آمریکا با اقدامات ترامپ به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ عقل کامل ندارد و اعتقادش جنگ افروزی با هدف رونق کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکا است. رفتارهایی که امروز مردم آمریکا را نیز بر ضد ترامپ کرده چون این اقدامات مخل امنیت و آرامش بین‌المللی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا با چنین پیشینه‌ای به سمت طرح تهمت‌هایی همچون ورود مواد اورانیوم به ایران توسط الشباب روی آورده که پشت صحنه این تهمت‌ها موساد و سیا هستند چون علاوه بر آمریکا اسرائیل نیز در منطقه تضعیف شده، حزب الله و حماس قدرت گرفتند و بشار اسد در سوریه پیروز و داعش ISIS و گروه های تحت حمایت موساد و سیا در عراق شکست خورده‌اند. در یمن نیز عربستان شکست خورده محسوب می شود که همه این شرایط حکایت از شکست‌های اسرائیل و آمریکا دارد.

حسن بیگی ادامه داد: از طرف دیگر براساس گزارش آژانس بین المللی، جمهوری اسلامی ایران پایبند به اجرای برجام بوده و از آن تخطی نکرده است. گزارشی که مهر تاییدی بر پایبندی ایران به تعهداتش است لذا دیگر آمریکا و اسرائیل با دروغ‌هایشان نمی‌توانند افکار عمومی دنیا را برای جنگی بزرگ تغییر دهند.

وی افزود: سیاست‌های ترامپ آن‌قدر اشتباه است که موضع‌گیری‌هایش در مقابل کره شمالی نیز منجر به انجام اقدامات و آزمایش‌های شدیدتر شده است. سیاست‌هایی که تنها باعث برهم زدن آرامش منطقه و عرصه بین‌المللی شده است. مقامات آمریکایی برای پوشاندن این شکست‌ها به بیان اظهاراتی همچون بازدید از اماکن نظامی ایران و یا واردات اورانیوم به ایران توسط الشباب می پردازند که این موارد از اساس درست نیست چه درباره بازدید از اماکن نظامی که برخلاف برجام است و چه درباره الشباب که ایران مخالف این گروه مسلمان و شیعه کش است.

حسن بیگی در پایان و در جمع بندی تاکید کرد که ترامپ با این اقدامات و شایعه سازی‌ها در مدت کوتاهی شکست می خورد و آن طرف میدان نیز دنیا به نفع جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و امنیت پی می برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟