رییس جمهور فرانسه علاقه‌ای به خبرنگاران ندارد

رکنا سیاسی: در حالی که تعدادی از رسانه‌ها تصمیم امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه را برای داشتن مصاحبه‌های محدود نقد می‌کنند، وی خبرنگاران فرانسوی را به "خودپسندی" متهم کرد.

ماکرون در پاسخ به پرسش خبرنگاران تلویزیون فرانسه درباره دلیل "کم صحبت کردنش" با رسانه‌ها گفت: من به خبرنگاران علاقه‌مند نیستم. من به مردم فرانسه علاقه‌مندم و این چیزی است که شما باید متوجه شوید.

وی در بازدید از مدرسه‌ای در شرق فرانسه گفت، بهتر است رسانه‌ها به جای صحبت از من، بازگشت 12 میلیون دانش‌آموز به مدارس را گزارش کنند.

رییس جمهور فرانسه افزود: مشکل خبرنگاران این است که بیش از حد به خود علاقه دارند و علاقه آنان به کشور کافی نیست. بیایید درباره مردم فرانسه صحبت کنیم.

بر اساس نظرسنجی‌ها، محبوبیت ماکرون از زمان پیروزی در انتخابات در ماه مه تاکنون به سرعت کاهش یافته و تنها 30 تا 40 درصد از رای‌ دهندگان او را مطلوب دانسته‌اند. برخی از تحلیل‌گران انزوای او از فضای رسانه‌ای را یکی از دلایل کاهش محبوبیتش می‌دانند.

این رییس جمهور 39 ساله پیش از انتخابات متعهد شده بود تا فاصله خود را با رسانه‌ها حفظ کند و به جای گیر افتادن در بند سیاست روزانه، برنامه خود را به عنوان چشم‌اندازی طولانی مدت برای کشور ببیند.

کریستوفر کاستانر، سخنگوی دولت فرانسه در اواخر ماه اوت گفته بود دولت برای توضیح اولویت‌هایش در اولین ماه آغاز به کار خود با "دشواری‌هایی" مواجه است.

ماکرون همچنین در ماه اوت برونو روژه پوتی، خبرنگار سابق را به عنوان یکی از سخنگوهای خود معرفی کرد که این نیاز او را به فردی که پیامش را در رسانه‌ها منعکس کند، نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟