مجلس از عملکرد وزارت صنعت در مورد معادن کشور تفحص می کند

رکنا سیاسی: در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه کرد حقوق دولتی در استان های همدان، مرکزی، کرمان، یزد، آذربایجان غربی و سایر استانهای دارای منابع معدنی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
در گزارش کمیسیون صنایع آمده است این تحقیق و تفحص مهرماه ۹۵ به کمیسیون ارائه شده وآبان ماه ۹۵ وزارت صنعت، گزارشات مورد نظر را به کمیسیون ارسال کرده است اما با توجه به اینکه متقاضیان اطلاعات ارائه شده را کافی ندانستند، کمیسیون موضوع را به رأی اعضا گذاشته و تحقیق و تفحص به تصویب رسیده است.
نادر قاضی Judge پور نماینده مردم ارومیه در دفاع از این تحقیق و تفحص اظهار داشت: متأسفانه افرادی معادن کشور را به نام همسران خود ثبت کرده اند و برگه فروشی می کنند.
وی هدف از این تحقیق و تفحص را ایجاد شفافیت در زمینه معادن خواند.
نمایندگان نیز با ۱۳۵ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۸ ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس با این تحقیق و تفحص موافقت کردند، ۴۷ نماینده در رأی گیری شرکت نکردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟