نانواکناری: وزارت خارجه ارتباط با کشورها را محدود به برجام نکند

رکنا سیاسی: ولی‌الله نانواکناری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیات دولت و تاکید بر گسترش چتر دیپلماسی و ارتباط با کشورهای مختلف گفت: دولت به دلیل مشغول شدن به مسائل برجام نگاهش کمی به منطقه و همسایگانمان همچون پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر کم شد که لازم است این ارتباطات گسترش یابد.
وی افزود: ارتباط با کشورهای مختلف نباید تنها محدود به برجام شود، چرا که با توجه به شرایط جدید و وضع تحریم‌های آمریکا برای ایران و روسیه دستگاه دیپلماسی می‌تواند با گسترش روابط خود با سایر کشورها ارتباطات گسترده‌ای برقرار کند تا از قبل آن شاهد افزایش واردات و صادرات باشیم.
نانواکناری با بیان اینکه روسیه بازار Store خوبی برای کشور از لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: افزایش صادرات و واردات به کشوری همچون روسیه مستلزم ایجاد دیپلماسی خوب و ارتباطات قوی است. موضوعی که ما هم از آقای ظریف درخواست کردیم تا در دستور کار ویژه وزارت خارجه قرار گیرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزایش روابط با کشورها را موضوعی مهم دانست که مجلس نیز می‌تواند از طریق گسترش روابط پارلمانی با کشورهای همسایه به آن کمک کند.
نماینده مردم بابلسر در مجلس گفت که با توجه به اثر بخشی ارتباط با کشورهای مختلف همچون کشورهای آسیایی و اقتصادی در وضعیت اقتصادی کشور ما، لازم است وزارت خارجه چتر دیپلماسی را به کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای گسترش دهد و محدود به برجام نشود چون همه کشورها دارای بازار خوبی هستند که نتیجه‌ این ارتباطات توسعه کشور و اثر بخشی مثبت خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟