کمالی پور: اشتغال، اقتصاد و حمایت از تولید سه اولویت اصلی دولت باشد

رکنا سیاسی: یحیی کمالی‌پور، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: چالش‌های فراروی دولت مشخص شده و امروز سه بحث اساسی اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و سرمایه داخلی به عنوان سه اصل باید در دستور کار دولت قرار گیرد و دولت هم از حالت شعاری خارج شده و به صورت عملیاتی این مسائل را پیگیری کنند.

وی افزود: در این مدت هم علیرغم مشکلاتی که وجود داشته خدمات سازنده ‌ای انجام شده اما متاسفانه عمق مشکلات و گرفتاری‌ها به حدی است که این خدمات خود را نشان نمی‌دهد. لذا معتقدم یک عزم جهادی، همگانی و فراگیر می‌تواند ما را از این مشکلات رهایی دهد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس همچنین بیان کرد: دولت باید با رانت و فسادی که اعتماد عمومی مردم را سلب می کند مبارزه کند. در گذشته نیز قوانینی تحت عنوان ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری مصوب شده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که کشور ما در بحث قضا و قانون Law دارد این است که یا قوانین به درستی اجرا نمی‌شوند، یا ابتر می مانند و یا در اجرا نواقصی دارند که نتیجه این فسادهایی که مشاهده می شوند هم ناشی از این نواقصی است که در اجرا و نظارت قانون وجود دارد.

کمالی‌پور در پایان اظهار داشت: دولت می تواند نظارت خود را به طور تمام و کامل بر حوزه عملکردی داشته باشد و قوه‌قضائیه و مجلس هم نظارت خود را اعمال کنند. در واقع اگر بتوانیم ارتباط تنگاتنگ سه قوه را در رابطه با مبارزه با فساد و رانت برقرار کنیم حتما بخش زیادی از مشکلات در زمینه اقتصادی و اشتغال حل می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟