نمایندگان موافق و مخالف کابینه دوازدهم چه گفتند؟/فولادگر: سن وزرای کابینه بالاست/ بت‎‌کلیا: مبانی دولت دوازدهم براساس اصول است

رکنا سیاسی: بعد از پایان سخنرانی رئیس‎جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی فرصت به نمایندگان مجلس رسید و طبق روال قانونی و آیین‎نامه مجلس نمایندگان مخالف کلیات کابینه دوازدهم پشت تریبون مجلس قرار گرفتند.

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز به عنوان اولین مخالف پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

صباغیان تاکید کرد: برنامه ارائه شده از سوی رئیس‎جمهور در کابینه دوازدهم نکات مثبت و سازنده ندارد، برنامه می توانست بهتر و کارآمدتر باشد.

وی تاکید کرد: می خواهیم بدانیم فساد اقتصادی در ابتدای دولت شما چقدر بوده و در 4 سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت. به صرف کلملات قشنگ بنا نیست اتفاقی بیفتند. بسیاری از مفاسد کشور ما مربوط به رانت های اطلاعاتی است. پیشنهاد می کنم لایحه افشاگری مفاسد اقتصادی را ارائه دهید.

وی تصریح کرد: آقای روحانی تاکید شما بر آزادی Freedom و امنیت بسیار خوب است اما لایحه حمایت از افشاگری مفاسد اجتماعی را ارائه و از آن حمایت کنید.

نماینده مردم مهریز با بیان اینکه برنامه ارائه شده بسیار عالی ولی بیشتر توصیه‌ای است و باید کمی باشد، گفت: به تیمور لنگ گفتند چطور شد که در این مملکت وسیع امنیت و آرامش ایجاد کردی. گفت هر کجا دزدی theft شد دست داروغه را قطع کردم، اما امروز از داروغه‌ها بازخواست نمی‌شود. ببنید کاسپین چه بلایی بر سر مردم آورده است؟

در ادامه حمیدرضا فولادگر به عنوان مخالف برنامه پیشنهادی رئیس‎جمهور برای کابینه دوازدهم تصریح کرد:کابینه معرفی شده باوعده های داده شده دولت همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد:منتقدین هیچ انتظاری ندارندکه تیم دولت ازمنتقدین تشکیل شوداما بایدمسئولیت کارهای خود رابپذیرند.

فولادگر تاکید کرد: متوسط سنی دولت در 96 از متوسط سنی در 92 بیشتر است. تحولی در تیم اقتصادی دولت ندیده ایم. خیلی از بخش های برنامه ششم توسعه هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از حرف‌هایی که در زمان انتخابات از سوی منتقدین مطرح شد در برنامه‌های خود دولت هم هست. بحث ایجاد یک میلیون شغل جزء الزامات دولت است و الان خود دولت نیز آن را ارائه داده است. یادتان است که در ایام انتخابات این به عنوان شعار پوپولیستی معرفی شد، این مسئله به باد سخره گرفته شد، آن را پوپولیستی دانستند و یا بحث اصلاح درآمد 3 دهک پائینی اینها را منتقدین گفتند و دولت هم همانطور که گفته می‌خواهد آنها را انجام دهد.

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم گفت: مبانی تشریح شده در دولت بر پایه اصول بنا شده است. کاهش فقر و اصلاح ساختار سهام عدالت و اصلاح نظام مالیاتی و بانکی از ابعاد مثبت برنامه است. در عرصه آب تهدیدات جدی متوجه کشور است.

بت‌کلیا خاطرنشان کرد: توجه ویژه به زنان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد، خشونت و حاشیه‌نشینان در دستورکار دولت قرار دارد که رویه قابل تقدیری است. همچنین دولت در حوزه اجتماعی اولویت بالایی برای زنان قائل شده است، در حوزه فرهنگ نیز به درستی نیز یک تصمیم استراتژیک گرفته شده که آن هم مردمی کردن فرهنگ و هنر Art است.

قاسم احمدی لاشکی در موافقت با کابینه دولت دوازدهم گفت: از رییس جمهور گله می کنم که در گذشته همه مدیران و وزرا را از وزارت علوم انتخاب می کردند اما این بار چه شد که معرفی خود وزیر علوم به تاخیر افتاد.

حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مخالفت با برنامه های پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: مجلس و دولت باید خود را متعهد به اجرای برنامه های تصویب شده کنند . اگر این برنامه ها به درستی اجرا نشود، ما با سیل تذکر روبرو خواهیم شد

وی تصریح کرد: در بخشی از برنامه دولت به برنامه ششم کم توجهی شده است و ما در قبال این مسائل مسئولیم.

وی اظهارکرد: مردم از شعارهای ایجاد اشتغال و مبارزه با قاچاق Contraband کالا خسته شده اند.

فلاحت‎پیشه با اشاره به اینکه در برنامه باید برای همه اهداف مبلغ مشخصی عنوان می شد گفت: دولت توسعه گرا دولتی است که دخالت دولت نتیجه مثبت داشته باشد نه منفی . در حالی که نتیجه دولت ما منفی بوده است.

وی تصریح کرد: احزاب زیر پای جناح های سیاسی له می شوند که باید برنامه ویژه ای برای احزاب در نظر گرفت.

ابطحی در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم گفت: در برنامه پنجم با شش سال تنها 30 در صد آن اجرا شد. دولت چه عزمی برای اجرای برنامه ششم دارد؟. ما برای عدالت چه کردیم؟ مگر قرار نشد یارانه ثزوتمندان را حذف کنیم اما اقای نوبخت، چقدر حذف شدند

محمدرضا عارف در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم گفت: در شرایط امروز کشور دولت باید به اتکا این نکات و شرایط کشور عملکرد خوبی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: ضمن حمایت از وزرای پیشنهادی باید بگویم عدم حضور وزیر زن از ایرادات کابینه دوازدهم است اما دولت برای اجرای برنامه‎های خود نیاز به همدلی وهمکاری سایر دستگاه‎ها نیز نیاز دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟