سخنان روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی امور خارجه

رکنا سیاسی: حسن روحانی در مجلس گفت: همه دکتر طریف را به تقوا و پرکار بودن میشناسند. همکاری در مذاکرات صبر ایوب میخواست. از طرف تمام ملت از او تشکر میکنم. چماقی همیشه بالای سر ملت ایران بود که همان قطع نامه شوارای حکام بود. ما این چماق را از بین بردیم و این دست را قطع کردیم. برجام اولش برهم زدن توطئه های امریکاست و حقوق هسته ای ما انجام شد.

ما این حقمان را تثبیت کردیم. منع معاملات نظامی را برداشتیم و این ممنوعیت را پنج ساله کردیم. راه را برای تقویت بنیان نظامی باز کردیم. روابط بانکی ما درست شده. حالا میگویند چرا آن بانک بزرگ نمی آید برای سرمایه گذاری؟!

تکلیف ما را معلوم کنید. میخواهید تحریم را با آمریکا حل کنیم یا با کل جهان؟ اهلا و سهلا. تلاش های دکتر ظریف علاوه بر برجام در منطقه هم بوده. مانند موضوع حج.

دکتر ظریف در اینکه در منطقه شعله جنگ فروکش کند کارهای زیادی انجام دادند. امیدواریم با جایگاه بهتر اقدامات بهتری انجام شود. برجام باید حفظ شود. نمی دانم چرا عده ای با برجام مشکل دارند. نمی دانم چرا از این نوجوان (برجام) خوششان نمی آید.

از تمام ظرفیت های دیپلماسی باید استفاده کنیم. اولویت ما کاهش مشکلات منطقه است و کسب جایگاه شایسته تر ایران در عرصه بین المللی و همینطور برنامه های محیط زیست که بخشی از آن بر عهده وزارت امور خارجه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟