۹۰ درصد کابینه پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت

رکنا سیاسی:حسن پور کابینه جدید را یک کابینه کارآمد دانست و گفت: کابینه جدید خوشبختانه یک کابینه معتدلی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه کابینه جدید در کمترین زمان ممکن تشکیل شود تا دولت به مسایل و مشکلات مردم رسیدگی کنند، عنوان کرد: با تشکیل کابینه جدید، دولت به مسایل و مشکلات مردم از جمله، بیکاری، معیشت و تولید پاسخ دهد.

وی به بحث های مورد تاکید نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال جاری، موضوعی است که دولت و مجلس شورای اسلامی باید به آن توجه داشته باشند و در دستور کار خود قرار دهند و این امر در گروی همکاری و همدلی کامل بین مجلس و دولت است.

حسن پور با بیان این مطلب که نمایندگان بیشتر به برنامه های وزرای پیشنهادی توجه می کنند، تصریح کرد: سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزرای پیشنهادی در خصوص برنامه های آنها برای مسایل حساس و حیاتی کشور و همچنین چالش های کشور است.

وی به یکی از اساسی ترین سوالات نمایندگان از همه وزرای پیشنهادی اشاره و بیان کرد: وزرای پیشنهادی باید برنامه های خود را در بحث اشتغال در حوزه های مسئولیتی خود ارایه دهند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه معاون اقتصادی وزارت امور خارجه می تواند در جهت جذب سرمایه های خارجی و حمایت از بنگاه های اقتصادی که نیاز به فاینانس دارند و همچنین جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور موثر باشد از وزیر امورخارجه درخواست کردم که هر چه سریعتر معاونت اقتصادی خود را معرفی کند.

وی با بیان این مطلب که وزرای پیشنهادی از وزرای با تجربه هستند، تاکید کرد: نمایندگان به دنبال این هستند که وزرای کارآمد که دارای روحیه جهادی هستند، انتخاب کنند تا محور کار خود را رفع مسایل و مشکلات عدیده مردم قرار دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از لزوم صادرات محور تولیدات داخلی سخن به میان آورد و مطرح کرد: مجمع نمایندگان استان با همدلی و وحدت به دنبال توسعه استان هستند، به طور مثال با راه اندازی بورس پسته می توانیم ارز بیشتری را وارد کشور و استان کرمان کنیم که نمایندگان استان به جد این موضوع را پیگیر می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟