خانجانی : کابینه معرفی شده می‌تواند حرکت‌های رو به جلویی داشته باشد

رکنا سیاسی: جهانبخش خانجانی درباره کابینه معرفی شده توسط رئیس‌جمهور و حضور سه زن در این کابینه ، گفت:‌ ما باید به آقای روحانی اعتماد کنیم و بدانیم که او می‌خواهد به عهد خود با مردم پایبند باشد اما به هر حال بعضی معذوریت‌ها و محدودیت‌ها وجود دارد که رئیس‌جمهور باید آن‌ها را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: گویا همین معذوریت‌ها باعث شده که وزیر زن معرفی نشود، اما چون بانوان نقش بسزایی در پیروزی آقای روحانی در انتخابات داشتند، ایشان این موضوع را در نظر گرفته و سه تن از بانوان را در کابینه منصوب کردند.

وی در باره این معذوریت‌ها ، اظهار داشت: به هر حال دیدگاه پنهانی حتی در سطوح بالا در کشور وجود دارد که حضور زنان در مناصب را نمی پسندد و حتی می بینیم که در تعریف رجل سیاسی هنوز بحث است. البته این آفتی است اما به هر حال آقای روحانی این معذوریت را فهم کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین تصریح کرد: کابینه معرفی شده توسط رئیس‌جمهور می‌تواند حرکت‌های رو به جلویی با حفظ وضع موجود داشته باشد، اما شاهد حرکت‌های شتابدار نخواهیم بود؛ چراکه شرایط لازم برای تغییرات اساسی مهیا نیست و گویا آقای روحانی قائل به تغییرات تدریجی است و این کابینه می‌تواند در این راستا حرکت کند.

وی با بیان این‌که «آقای روحانی ناگزیر به عمل به عهد با مردم است»، افزود:‌ وزرایی که در دولت یازدهم نیز حضور داشتند و برای کابینه دوازدهم هم معرفی شدند در ادامه راه باید در راستای اهداف دولت و رئیس‌جمهور حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: اشتغال و تولید اولویت فعلی کشور است و تغییرات و وزرای صنعتی و اقتصادی باید در این راستا گام بردارند. آقای روحانی نیز توصیه‌های لازم را به وزرای معرفی شده داشته و اکنون باید صبر کنیم و بیینیم که مجلس چه تصمیمی در رابطه با آن‌ها و برنامه هایی که ارائه کردند، خواهد گرفت.

خانجانی همچنین تاکید کرد:‌ به طور کلی دولت دوازدهم باید در حوزه زنان و جوانان کارهای اساسی تری انجام دهد تا از این نگرش جنسیتی خارج شویم و فرصت های برابری در جامعه برای جوانان و زنان فراهم شود. دولت باید این بستر را مهیا کند؛ چراکه کابینه معرفی شده برخلاف انتظارات جوان نشده البته گویا آقای روحانی ناگزیر از ارائه چنین کابینه‌ای بوده اما ما انتظار داریم کابینه ای از جوانان متخصص که پختگی لازم را دارند در ادامه راه روی کار آیند و ما به این موضوع خوشبین هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟