امین زاده:در کسوت یک استاد پیگیر مطالبات مردم خواهم بود

رکنا سیاسی: الهام امین زاده در آخرین نشست خبری خود در سمت دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندى ،اظهار کرد: به خودم اجازه ندادم از رسانه ها به عنوان ابزار فشار استفاده کنم.حتی در مصاحبه ها تشویق می کردم تا اجازه داده شود رئیس جمهور در آرامش افراد تاثیر گذار خود را انتخاب کند. من از سال ٩٢ می خواستم در بخش حقوقی برای ملت خودم حکمرانی خوبی را رقم بزنم. انتظار داشتیم که از صفر تا صد هر اقدام استاندار و وزیر یک مشاور حقوقی باشد چرا که پیشگیری را بهتر از درمان می دانیم.

وی ادامه داد: با تعاملاتی که صورت گرفت شاکله سازمان حقوقی دولت را هماهنگ کردیم و این هماهنگی باعث شد تا اقدامات مناسبی را به انجام برسانیم. یکی از دستاوردها این است که برای همه مصوبات دولت باید مهر حقوقی رئیس جمهور وجود داشته باشد. خط قرمزی برای حضور در کنار وزارت خانه ها و استانداری ها نداشتیم.

امین زاده خاطرنشان کرد که در بخش حقوقی و قضایی برنامه ششم حکمی را به انجام رساندیم که قابل ذکر است. بر اساس این حکم در جهت حفظ وصیانت بیت المال دستور العمل تشویق معاونین حقوقی نوشته شد.

امین زاده با اشاره به نمود تحقق حقوق شهروندی در استان های مختلف نیر گفت: در آخرین سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد رفته بودیم؛ در آنجا متصرفان منابع طبیعی به جای زندان Prison موظف به آباد کردن بودند.در استان همدان همکاری سمن ها خیلی نمایان بود. در استان هرمزگان که ٤٠٪‏ اهل تسنن داشتند آن ها را در امور مشارکت دادند.

وی ادامه داد:در استان گلستان استان به سمن ها کمک شده بود نسبت به آموزش کودکان بدسرپرست و بی سرپرست اقدام کنند. در استان گیلان آموزش حقوق شهروندی در تمام سنین بود. در یزد مجازات های حبس به غیر حبس را داشتیم.استان خراسان شمالی استانی بود که ٩٦ دهیار زن داشت و بر موضوع انرژی پاک کار می کرد. در استان قم ،میز خدمت و پنجره واحد داشتیم . برای امور خدماتی با یک مرکز هماهنگ می کردند.استان کرمان نیز متولی برنامه شهروند نمونه شد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این پرسش که در دولت دوازدهم حضور خواهید داشت یا خیر گفت: با من برای حضور در دولت صحبت نشده است.

امین زاده در بخش دیگری از این نشست از کتاب ضمانت اجرایى منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد و گفت: چگونگی ضمانت اجرای منشور حقوق شهروندی سوال خیلی از مردم بود. این قوانین ضمانت اجرایی که به صورت کتاب چاپ خواهد شد و در اختیار همه قرارمی گیرد هدیه ما به مردم خواهد بود.در طول یک سال اخیر روی حقوق شهروندی و قوانین پشتیبان کار کرده ایم.

وی سپس گفت: ما سه قوه جدا از هم داریم. تفکیک قوا به معنای قهر نیست؛ بلکه به مفهوم همکاری است. با تعاملی که با قضات،حوزه های علمیه و قوه قضاییه داشتیم منشور حقوق شهروندی را تدوین کردیم. اگر قرار بود منشور حقوق شهروندی به تعارض میان قوا می پرداخت مردم آسیب می دیدند.

امین زاده در ارتباط با ضرورت رسیدگی به آسیب های اجتماعی نیز گفت: هفته گذشته از منطقه هرندی و دروازه غار دیدار کردم. عده ای نان شب ندارند اما قمار می کردند. آدم باورش نمی شود مرکز تهران چنین است. گرمخانه ها را دیدم. اما رسیدگی بنیانی نیست. امیدواریم مسئولین بعدی بتوانند این فعالیت ها را برای بهبود شرایط انجام دهند.

قرار بود گروه های آسیب شناسی طراحی کنیم که به داد این موضوعات برسیم.

وی همچنین تاکید کرد که با وحود عدم حضورش در دولت حتما در کسوت استاد دانشگاه پیگیر مطالبات مردمی خواهد بود.

امین زاده در ادامه گفت: اصرارما این است که تولیدکنندگان پوشاک توجه کنند پوشاک بد ارائه نکنند. نباید بانوان وا سرزنش کرد. باید لباس فاخر وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه زنان نیز گفت: در مورد اشتغال زنان هم باید فعالیت کرد. استخدام امری محدود است اما باید بستر اشتغال زنان هنرمند ما در سراسر کشور را ایجاد کنند. شعار حقوق زن قشنگ است اما در مقام اجرا باید فرصت های اقتصادی را فراهم کرد.

امین‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: هیچ فشار رسانه‌ای یا تلاشی از طریق کمپین سازی ها یا تویتر برای حضور در کابینه دوازدهم نداشتم؛ چراکه عقیده داشته و دارم رئیس جمهور در فضای آرام باید انتخاب خود را انجام دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟