۸ رییس جمهور و ۱۹ رییس مجلس در مراسم تحلیف روحانی

رکنا سیاسی: پرویز اسماعیلی روز سه شنبه با بیان این که تاکنون حضور حداقل 92 هیات بلندپایه خارجی و بین المللی در این مراسم نهایی شده است و احتمال افزایش تعداد هیات ها نیز وجود دارد، گفت: در این مراسم 25 هیات از آسیا و اقیانوسیه، 26 هیات از کشورهای عربی و آفریقایی و 30 هیات از اروپا و قاره آمریکا شرکت می کنند.

وی همچنین از حضور 11 هیات از دبیران کل و مسئولان ارشد سازمان های بین المللی و منطقه ای در این مراسم خبر داد و اظهارکرد: 9 معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، 11 وزیر امور خارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها نیز در مراسم تحلیف رییس جمهور حضور می یابند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، 6 رییس گروه دوستی - پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت می کنند.

اسماعیلی یادآور شد: شرکت این تعداد و سطح هیات ها برای حضور در چنین مراسمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه است.

مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 14 مردادماه با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و میهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنج شنبه هفته جاری حکم رییس جمهوری را تنفیذ می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 از مجموع 41 میلیون و 220 هزار و 131 رای موفق به کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای (57 درصد) آرا شد و برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟