شوخی خطرناک هکر انگلیسی با مقام آمریکایی+ عکس

به نقل از سی‌ان‌ان؛ یک کاربر انگلیسی که گفته است قصد شوخی کردن با مقامات آمریکایی را داشته، با ارسال ایمیل‌های غیرواقعی، تعدادی از آنها را فریب داد و مدعی شد از مقامات کاخ سفید است.

این کاربر که می‌توان وی را هکر دانست، در یک مورد موفق شد دستیار دونالد ترامپ Trump در امور امنیت داخلی آمریکا را فریب بدهد و خود را «جرد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهور این کشور، معرفی کند. سپس از این مقام آمریکایی خواست ایمیل خصوصی‌اش را دریافت کند.

ایمیل جعلی برای «تام بوسرت»، دستیار دونالد ترامپ در امور امنیت داخلی آمریکا، ارسال شد و در آن آمده است: تا آخر اوت برخی مسائل را با یکدیگر هماهنگ خواهیم کرد. خوشحال خواهم شد این کار را برایم انجام دهی و من هم قول می‌دهم تو را به غذایی دعوت کنم که دست‌کم شبیه به آنچه در عراق خوردیم، باشد. مطمئنم به ما خوش می‌گذرد.

بوسرت هم که متوجه نشده بود این ایمیل از طرف جرد کوشنر واقعی ارسال نشده، در پاسخ گفت: ممنون جرد. با قولی که تو دادی نمی‌توانم دعوتت را نپذیرم. اگر برای هماهنگی‌های بیشتر به ایمیل شخصی من نیاز داری، آدرس ایمیلم این است...سپس وی آدرس ایمیل شخصی خود را در اختیار این هکر قرار داد.

تام بوسرت حاضر نشد درباره این موضوع با شبکه سی‌ان‌ان گفتگو کند؛ اما هکری که وی را فریب داده بود، علاوه بر اینکه متن ایمیل را در اختیار سی‌ان‌ان گذاشت، اظهار داشت از اینکه بوستر به این آسانی فریب او را خورده، شگفت‌زده شده است.

«سارا هاکبی»، سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به این خبر گفت: مقامات کاخ سفید این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند. جعل ایمیل مقامات آمریکایی یک شوخی به حساب نمی‌آید؛ بلکه مانند یک حمله سایبری با آن برخورد می‌کنیم.

«آدام مالون»، کارشناس سابق اف‌بی‌آی و متخصص در امور سایبری، درباره این موضوع گفت: ماجرایی که پیش آمد نشان داد دولت آمریکا تا چه اندازه در برابر ایمیل‌های ساختگی آسیب‌پذیر است. استفاده از نام کاربری جعلی برای ارسال ایمیل یکی از متداول‌ترین تکنیک‌های نفوذ به اطلاعات کاربران است.

ایمیل‌های «جان پادستا»، رئیس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نیز به همین شیوه هک شده بود و به یکی از دلایل اصلی شکست انتخاباتی کلینتون تبدیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟