مراسم تحلیف روحانی با شکوه ترین مراسم تحلیف در ایران می شود

رکنا سیاسی: این عضو کمیسیون امنیت ملی در کانال تلگرام Telegram خود درباره مراسم تحلیف رییس جمهور در مجلس که روز شنبه برگزار می‌شود نوشت:

پس از توافقنامه برجام اگرچه مراسم بین المللی مختلفی در تهران برگزارشده و مقامات و هیات‌های مهمان بلحاظ عضویت در مجامع و سازمانهای مربوط، برای حضور ذینفع بوده اند اما مراسم تحلیف رییس جمهوری دوره دوازدهم در نوع خود اولین نشست رسمی داخلی است که با استقبال بی سابقه و گسترده کشورهای جهان برای حضور مقامات برجسته و هیات‌های آنها برگزار می‌شود.

تاکنون حضور هیات‌های بیش از صد کشور در سطوح مختلف در این نشست قطعی و هماهنگ شده است.

حضور خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی و نماینده عالی اتحادیه اروپا بیانگر عزم آن اتحادیه در حفظ و تقویت مناسبات برجامی و فرابرجرمامی فی‌مابین ایران و اتحادیه اروپا است.

کشورهای ۵+۱ با هیات‌هایی از روسیه در سطح معاون رییس جمهور، فرانسه و آلمان در سطح وزیر مشاور در امور خارجه، انگلستان معاون وزیر خارجه و چین در سطح معاون نخست وزیر در این مراسم حضور خواهند داشت.

از مقامات عالی رتبه تا کنون حضور هفت رییس جمهور و ۱۸ رییس مجلس در مراسم تحلیف رییس‌جمهور قطعی شده است.

از سازمانهای مهم بین المللی حضور دبیران کل گروه D--8 (سازمان همکاری‌های اقتصادی D8) و آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل ) و سازمانهای بین المجالس اسلامی و آسیایی (APA) قطعی شده است.

به منظور اطمینان خاطر از روند امور میزبانی، امروز دکتر ظریف بهمراه معاونین بازدیدی از محل اجلاس و تشریفات بعمل آوردند.

ستاد تشریفات این مراسم مهم در وزارت امور خارجه با حضور مدیران کل تشریفات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

تمامی سفارتخانه های ایران برای انجام هماهنگی‌های دیپلماتیک و کنسولی باظرفیت کامل فعال شده اند.

تمهیدات ویژه امنیتی و حفاظتی در عالی‌ترین سطوح و لایه ها پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

به رغم برگزاری اجلاس‌های متعدد مهم و ویژه بین‌المللی در ایران، این نشست به لحاظ حضور کمی و کیفی مقامات خارجی بی‌سابقه‌ترین مراسم تحلیف در تاریخ ایران بشمار می‌آید.

با توجه به فضاسازی سیاسی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تشدید آن در ماه‌های اخیر برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهوری با حضور مقامات عالیرتبه بیش از صد کشور پیام مهمی از تهران برای جهان درپی خواهد داشت.

امنیت و عزت و پیشرفت ایران و دموکراسی و تعامل سازنده بین المللی مهمترین پیام ایران به جهان در پرتو این مراسم خواهد بود.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 288962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟