اختلاف جدی اتحادیه اروپا با تحریم های جدید آمریکا

رکنا سیاسی: کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن به چالش کشیدن مصوبه کنگره و سنای آمریکا درباره تحریم های خصمانه ایالات متحده علیه ایران و روسیه گفت: نظام بین الملل براساس قوانینی فعالیت می کند که خواست و منافع همه کشورها در آن لحاظ شده است اما ایالات متحده به بهانه های گوناگون تلاش کرده است آن را تحت الشعاع قرار دهد

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره و سنای آمریکا دچار توهم شده اند که واشنگتن توانایی اداره نظام بین الملل را دارد.

وی در ادامه افزود: حکومت ایالات متحده می تواند نوع روابط خود را با کشورهای جهان تعیین کند اما حق ندارد خواسته های واشنگتن را به کشورهای دیگر دیکته کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در دنیای امروز روابط بین الملل و چندجانبه گرایی کشورهای مختلف موجب تضعیف یکجانبه گرایی آمریکا در معادلات کلان شده است.

وی تصریح کرد: اعمال فشار آمریکا علیه ایران یا روسیه اقدامی است که در نظام بین الملل مقبولیت ندارد و تنها چندکشور سرسپرده بر این اساس حرکت خواهند کرد.

دهقانی فیروزآبادی با پیش کشیدن ناخرسندی شدید اتحادیه اروپایی از وضع تحریم آمریکا علیه ایران و روسیه ، گفت: آمریکا به بزرگ ترین ناقض قوانین بین الملل و حق حاکمیت کشورهای مختلف تبدیل شده است که همین موضوع منجر به انزوای واشنگتن خواهد شد.

وی تاکید کرد: روسیه و ایران اجازه نمی دهند که آمریکا برای مسکو و تهران تعیین تکلیف کند. نکته حائز اهمیت در نوع رفتار ایالات متحده این است که کشورهایی مورد تخاصم واشنگتن به شکل منسجم تر از گذشته رفتار خواهند کرد.

این نماینده مجلس دهم ضمن اشاره به اخراج دیپلمات های آمریکایی از روسیه گفت: آمریکا هنوز باور نکرده است که امروز دوران چندقطبی است و هرکشوری به شکل متقابل نسبت به رفتار خصمانه ایالات متحده واکنش نشان می دهد.

وی بیان داشت: خصلت استکباری آمریکا با نوع رفتار کشورهای دیگر ادب می شود و آنها در نهایت منزوی خواهد شدبهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟