چه کسانی وثیقه بقایی را پرداختند؟

رکنا سیاسی: وکیل «حمید بقایی» معاون اجرایی رییس دولت دهم که این روز ها به اتهام پرداخت پاداش به برخی مسوولین در بازداشت به سر می‌برد شب به گذشته به بیمارستان منتقل شد. محمود احمدی نژاد برای عیادت از معاون خود راهی بیمارستان شد اما از ملاقات او از بقایی ممانعت به عمل آمد.

«علی اکبر جوانفکر» مشاور رسانه‌ای دولت های نهم و دهم در مصاحبه ای در 18 تیر 96 اعلام کرد، «بازپرس پرونده با این استدلال که ممکن است بقایی را احضار کنند، ولی در دادسرا حاضر نشود، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرده است که تامین چنین وثیقه‌ای برای آقای بقایی غیرممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوطه بار دیگر حکم بازداشت وی را صادر کرده است.»

غیر ممکن، ممکن شد

غیر ممکنی که علی اکبر جوانفکر به آن اشاره کرده بنابر صحبت های وکیل بقایی ممکن شده است. وکیل بقایی صبح امروز مدعی شد: «با توجه به اینکه برخی منابع خبری از قبول وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی و آزادی Freedom موکل اینجانب آقای حمید بقایی تا ساعت آینده خبر داده اند، لازم به توضیح است که وثیقه موکل اینجانب توسط مردم شریف و بزرگوار تامین و به دادسرا ارایه شده و در مرحله انجام تشریفات قانونی و اداری است ولی تاکنون خبری مبنی بر آزادی ایشان به ما اعلام نشده است.»

اما سوال اساسی که پیش می‌آید این است که کدام مردم این مبلغ هنگفت را تامین کرده اند؟ چرا یک بار حامیان دولت دهم از حامیان همیشه خود که مدعی هستند این مبلغ هنگفت را تامین کرده اند، پرده برداری نمی‌کنند؟ آیا این طیف همچنان متصور است در میان مردم محبوبیت دارد؟ چرا نمی‌خواهند باور کنند که دیگر حتی در میان اصولگرایان که روزی حامی آنها بودند محبوب نیستند و هرگونه وابستگی این جریان با اصولگرایان را کتمان می‌کنند؟ حال آنکه جناح سیاسی حامی این جریان پشت آنها را خالی کرده چگونه از حمایت مردمی صحبت می‌کنند؟ جریانی که هرکاری می‌کند، هر اظهار نظری می‌کند تا در صدر جریان اخبار باشد اگر حامی مردمی داشته باشد نیازی به این قسم فعالیت ها برای دیده شدن دارد؟ اینها سوالاتی است که رهبران این جریان فکری باید به آن پاسخگو باشند.

«علی اکبر جوانفکر» مشاور رسانه ای دولت دهم در یادداشتی از شورای محترم نگهبان خواسته بود تا دلیل رد صلاحیت احمدی نژاد را در راستای شفاف سازی اعلام کنند. حال ما هم این درخواست را از این جریان سیاسی داریم تا در راستای شفاف سازی اسامی افرادی را که برای آزادی بقایی اقدام به تامین وثیقه کرده اند را اعلام کنند تا برای افکار عمومی روشن شود که آیا واقعا این وثیقه از طرف مردم تامین شده است یا خیر.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟