مرز چنگوله ایلام و عراق جانمایی شد

رکنا سیاسی: منطقه ایلام، دکتر «حشمت‌اله عسگری» در این مراسم اظهار کرد: این گذرگاه در ۵۰ کیلومتری شهر مهران واقع شده و بعد از مرز بین‌المللی مهران به عنوان دومین گذرگاه این شهرستان با عراق شناخته می‌شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: مرز چنگوله به عنوان بازارچه استفاده می‌شود و در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار که ۱۵ هکتار آن را ایران و ۱۵ هکتار آن در داخل خاک عراق است، ایجاد می‌شود .

عسکری با بیان اینکه بخشی از زیرساخت‌های این بازارچه آماده بوده و بخش دیگری از آن در حال آماده شدن است، تصریح کرد: توافقاتی با طرف عراقی حاصل شده و جلسات فنی در خصوص زیرساخت‌های آن در حال انجام است که تلاش می‌شود تا پایان سال بخشی دیگر از زیر ساخت‌های این بازارچه اجرایی شود .

«شعبان فروتن» رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این مراسم گفت: این گذرگاه در آینده نزدیک می‌تواند نقش مهمی را در توسعه صادرات غیرنفتی به کشور عراق ایفا کند .

فروتن عنوان کرد: این گذرگاه به سبب شرایط مطلوب و نزدیکی به شهرهای عراق دارای مزایای خوبی است که بخش خصوصی از گشایش آن برای صادرات به کشور همسایه استقبال می کند .

وی ادامه داد: تلاش می‌شود که از ظرفیت‌های این گذرگاه به عنوان مکمل مرز بین‌المللی مهران برای رونق اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی و همچنین اشتغال پایدار برای جوانان به نحو مطلوبی استفاده شودبهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟