انتقاد از انفعال و سکوت نهادهای کشور در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی

رکنا سیاسی: بسیج دانشجویی ۵ دانشگاه بزرگ تهران در نامه گلایه آمیز به سازمان ها و نهادهای مختلف ایران در پی سکوت در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی تاکید کردند: جای بسی تعجب است که اکثریت قریب به اتفاق نهادهای عریض و طویل جمهوری اسلامی در خصوص این مسأله سکوت پیشه کرده‌اند و حتی زحمت اتخاذ یک موضع‌گیری علنی یا نوشتن یک بیانیه‌ی رسمی را به خود نداده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: در این ۱۰ روز پس از هتک حرمت مسجدالاقصی شاهد موضع‌گیری‌های جدی، قاطعانه و مهم از جانب دولت‌های مختلف و کشورهای اسلامی بوده‌ایم. در این میان انفعال، عدم موضع‌گیری و سکوت اکثر نهادهای رسمی و بین‌المللی جمهوری اسلامی در این قضیه موجب تعجب، ناراحتی و درد مشترک ملت ایران و برادران فلسطینی شده است. جای بسی تعجب است که اکثریت قریب به اتفاق نهادهای عریض و طویل جمهوری اسلامی در خصوص این مسأله سکوت پیشه کرده‌اند و حتی زحمت اتخاذ یک موضع‌گیری علنی یا نوشتن یک بیانیه‌ی رسمی را به خود نداده‌اند، چه رسد به اقدامات جدی و مؤثر عملی!

این نامه می افزاید: ما که در موضع‌گیری نسبت به فاجعه‌ی هتک حرمت بی‌سابقه به ساحت مسجدالاقصی و برخی موارد مشابه دیگر از جهان‌اسلام عقب افتاده‌ایم، چگونه می‌توانیم به عنوان داعیه‌دار تشکیل تمدن‌اسلامی و امت واحده اسلامی شناخته شویم؟ جای تعجب نیست، چرا که اگر برخی سازمان‌ها و نهادهای رسمی دچار اختلال یا تعطیلی نبودند، از سوی رهبر معظم انقلاب فرمان آتش به اختیار صادر نمی‌شد!

این نامه در بخش دیگری آورده است: به وظیفه‌ی انسانی، شرعی و قانونی خود عمل کنید و ضمن موضع‌گیری سریع، قاطع و رسمی در خصوص حوادث Accidents اخیر مسجدالاقصی و انجام اقدامات عملی و مؤثر، با بهره‌گیری از دیپلماسی رسانه ای اقدامات خود را به اطلاع مردم جهان برسانید و صدای به حق مردم ایران باشید.

در پایان این نامه آمده است: ما فرزندان انقلابی ملت ایران بنا به وظیفه و تکلیف خود از شما مطالبه می‌کنیم اقداماتی را که در دو بازه‌ی زمانی ۱۰ روز گذشته و یکسال گذشته در خصوص مسأله‌ی اول جهان‌اسلام، یعنی تحقق آرمان فلسطین و نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی انجام داده‌اید، به پیشگاه ملت ایران و امت‌اسلامی گزارش دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟