حمایت پارلمان عربی از تصمیم کویت برای کاهش روابط با ایران

رکنا سیاسی: به نقل از الیوم السابع، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی در بیانیه‌ای مدعی شد: پارلمان عربی از اقدامات کویت علیه ایران و کاهش تعداد دیپلمات‌های ایرانی و بستن دفاتر فنی وابسته به سفارت و عدم فعالیت مشترک با ایران به منظور حفظ ثبات و امنیت کشور خود به طور کامل حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد: ثابت شدن حمایت ایران از باند تروریستی العبدلی که متهم به ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کویت است به جهان ثابت می‌کند که ایران حامی اصلی گروهک‌های تروریستی است، گروهک‌هایی که هدف آنها ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کویت و کشورهای عربی است.

رئیس پارلمان عربی در ادامه مدعی شد: از جامعه بین‌الملل و به خصوص سازمان ملل و سازمان‌های وابسته و هم‌چنین کشورهای فعال در نظام بین‌المللی می‌خواهیم که دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی را محکوم کنند و سیاست‌های ایران خصمانه است و به منظور تضعیف حکومت‌های عربی و نشر هرج و مرج و از بین بردن وحدت میان کشورهای عربی از گروهک‌های مسلح حمایت می‌کند و این سیاست‌های ایران در تناقض با اصول حسن همجواری و احترام به حاکمیت در استقلال Esteghlal کشور و ارزش‌های اخلاقی و انسانی است و با قوانین بین‌المللی در تضاد است.

السلمی در پایان از دولت و سازمان‌های امنیتی کویت تمجید کرد.

برخی منابع مدعی شدند که کویت برای سفیر ایران ضرب‌الاجل تعیین کرده است، اما وزارت خارجه کویت این خبر را تکذیب کرد.

بر اساس گزارش موازین نیوز و روزنامه الانباء کویت، در حالی که روز پنج‌شنبه برخی منابع مدعی شدند که دولت کویت از سفیر ایران خواسته است که ظرف 45 روز سرزمین آنان را ترک کند، اما یک منبع عالی رتبه از وزارت خارجه کویت این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که ما به اتخاذ اقدامات دیپلماتیک دیگر اکتفا می‌کنیم.

یک مسوول وزارت خارجه کویت اعلام کرد که پس از صدور حکم دادگاه رسیدگی در رابطه با باند العبدلی و متهم شدن ایران در ارتباط داشتن با این باند وزارت خارجه کویت اقدامات لازم را اتخاد کرد و به سفیر ایران ابلاغ شد که تعداد دیپلمات‌های ایرانی باید کاهش،‌ دفاتر فنی وابسته به سفارت تعطیل و کمیته‌های مشترک از این پس هیچ فعالیتی با هم انجام نمی‌دهند.

این مسوول کویتی در ادامه از به وجود آمدن اختلافات در روابط میان دو کشور ابراز تاسف کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟