آزادسازی صیادان دستگیرشده از مسیر دستگاه سیاست خارجی است

رکنا سیاسی: امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه آیین رونمایی از بازی مبارزه در خلیج ۲ در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری‌صیادان ایرانی از سوی گارد ساحلی Coast Guard عربستان، گفت: عربستانی‌ها معمولا در دستگیری صیادان ما دچار اشتباه می‌شوند چرا که صیادان ایرانی کاملا از مرزهای دریایی اطلاع دارند. ممکن است گاهی برای صید در کنار مرزها تردد داشته باشند اما گاهی اشتباهی رخ می‌دهد و گارد ساحلی عربستان اقدام به دستگیری آنها می‌کند.

وی با اشاره به دستگیری تعدادی از صیادان عربستان در نزدیکی آب‌های ایران طی هفته اخیر، خاطرنشان کرد: در دریا خطی به عنوان مرز مشخص نیست و مرزها صرفا از طریق دستگاه‌های موقعیت‌یاب و رادار تشخیص داده می‌شوند به همین دلیل ممکن است گاهی چنین اتفاقاتی بیفتد.

سیاری درباره آزادی Freedom صیادان دستگیر شده نیز گفت: معمولا آزاد کردن صیادهایی که در اطراف مرزهای آبی دستگیر می‌شوند از طریق مسئولان دو کشور و وزارتخانه‌های امور خارجه انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به پرسشی درباره استفاده ارتش از تکنولوژی‌های روز با تاکید بر اینکه بالاترین سطح فناوری‌ها در ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ارتش و سایر نیروهای مسلح بالاترین سطح فناوری‌ها را در اختیار دارند اما به دلیل برخی مسائل این سطح از فناوری قابل نمایش در نمایشگاه‌ها نیست.

وی تصریح کرد: سطح فناوری در نیروهای مسلح به ویژه در حوزه سلاح و تجهیزات بسیار بالاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟