کابینه دوازدهم وزیر زن ندارد

رکنا سیاسی: یک نماینده مجلس ششم تاکید کرد: سرنوشت چهار سال آینده نیز تا حدود بسیار زیادی به نوع عملکرد دولت دوازدهم بستگی دارد. اگر این دولت خوب عمل کند، می‌تواند موجب تمدید مدیریت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در دولت سیزدهم شود ولی با کم‌کاری می‌تواند زمینه‌ بازگشت عوام‌گرایانه را فراهم کند.

علی تاجرنیا، در رابطه با انتظارات اصلاح‌طلبان از ترکیب دولت دوازدهم گفت: رویکرد اصلاح‌طلبان از آقای روحانی همانند چهار سال گذشته، حمایت از ایشان و نه سهم‌خواهی است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم آقای روحانی در دولت دوازدهم رویکرد اصلاح‌طلبانه‌تری را در پیش بگیرد، خاطرنشان کرد: در ترکیب کابینه ضروری است تا چند اصل مورد توجه قرار گیرد. نکته نخست اینکه لازم است تا افراد در نظر گرفته شده برای تصدی مسئولیت وزارت، اهل کار و عمل جدی باشند. در دولت یازدهم، وزرایی بودند که انگیزه لازم برای حمایت از دولت و رئیس جمهور را نداشتند و به همین خاطر، رئیس جمهور باید وزرایی را انتخاب کند که در دفاع و حمایت از دولت تردیدی نداشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه میانگین سنی وزرا هم یکی از دیگر مسائل مهم در ترکیب دولت دوازدهم باید باشد، عنوان کرد: پس از گذشت حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ما نیازمند تدبیری جدی در شکستن حلقه بسته مدیران عالی هستیم. افرادی که چند دوره مسئولیت وزارت را برعهده داشته‌اند، از انگیزه و خلاقیت لازم برای ایفای نقش برخودار نیستند و وقت کافی را هم برای مسئولیت‌شان نخواهند گذاشت. ضروری است تا نسل دوم مدیران وارد عرصه‌های عالی مدیریتی شده و دولت جوانتر شود.

او با تاکید بر اینکه باید حدود دو سوم دولت تغییر کند، بیان کرد: تغییر در دولت باید تغییر در کل چهره‌ها باشد. جابجایی افراد و تغییر مسئولیت آنها از سمتی به سمت دیگر کمک‌کننده نیست. در این راستا، به غیر از وزیر نفت، باید کل تیم اقتصادی دولت و تیم سیاست داخلی تغییر کنند.

کابینه دوازدهم وزیر «زن» ندارد

همچنین خبرگزاری تسنیم نوشت:

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران گفت: طبق شنیده‌ها هیچ زنی به عنوان وزیر در کابینه دولت دوازدهم حضور نخواهد داشت و حضور زنان به معاون وزیر ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس با شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده جلساتی درباره موضوعات مختلف برگزار کرده، ادامه داد: با معاون رئیس‌جمهور تاکنون درباره انتخاب زنان در کابینه رایزنی‌ نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: گویا اراده‌ای برای انتخاب زنان در کابینه دوازدهم وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟