واگذاری مراکز بهاران به قرارگاه امام رضا(ع) کذب است

رکنا سیاسی: رضا قدیمی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره واگذاری 23 مجتمع بهاران شهرداری تهران به قرارگاه جهادی امام رضا(ع) گفت: متأسفانه اطلاعات اشتباه در کنار نگاه سیاسی به مقوله‌های اجتماعی، تبدیل به آفتی شده است که کار ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت را با اختلال مواجه خواهد کرد.

قدیمی افزود: شایعه واگذاری سه‌ساله همه مجتمع‌های کارآفرینی و توانمندسازی بهاران به قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از اساس کذب است و از ابتدا بنا بر آن بوده که اداره این مجموعه‌ها به‌صورت خودگردان بوده و بدون جابه‌جا شدن هیچ پولی، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ساختمان‌های بهاران را در اختیار بگیرند و به‌صورت تخصصی در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی وارد شوند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان این‌که قرارگاه جهادی امام رضا(ع) نیز به‌ عنوان بخشی از بدنه این سمن‌های تخصصی، قرار است مدیریت تنها سه یا چهار مرکز بهاران را در اختیار بگیرد، افزود: نکته مهم در اداره مجتمع‌های بهاران این است که برخلاف شایعات و ادعاهای مطرح‌شده، اداره این مجتمع‌ها هیچ منفعت مالی برای شهرداری تهران ندارد و همچون مراکز پرتو، به تشکل‌های مردم‌نهاد صاحب‌نظر و مجرب در این حوزه واگذار می‌شود و نه‌تنها درآمدی ندارد، بلکه هزینه‌هایی نیز به شهرداری تهران تحمیل می‌کند. هزینه‌هایی که البته سالهاست در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی توسط شهرداری تهران خرج می‌شود و نتایج و تأثیر آن در پایتخت غیرقابل کتمان است.

وی افزود: بارها اعلام کرده بودیم و الان هم می گوییم که سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، همین الان هم با آغوش باز پذیرای سازمان های مردم نهاد و متخصص در این حوزه است که با کسب مجوز از سازمان بهزیستی، همکاری خود را با شهرداری تهران برای اداره مجتمع‌های بهاران آغاز کنند؛ اما نکته این است که کمتر تشکلی حاضر می‌شود درد و رنج و هزینه‌های ساماندهی آسیب های اجتماعی را به جان بخرد و در فضایی که بحث سوددهی مالی اصلا مطرح نیست، کسی رغبتی برای ورود ندارد. تنها تشکل های دغدغه مند و دلسوزان آسیبهای اجتماعی وارد فضای همکاری با شهرداری تهران شده اند و این نوع نگاه سیاسی، جفا در حق آنان نیز هست.

قدیمی با انتقاد از سیاسی کردن بحث آسیب‌های اجتماعی افزود: نیازمندان و آسیب دیدگان شهر و خانواده‌های آنان، چیزی به نام اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نمی‌شناسند. آنان تنها نیازمند مهربانی و همدلی هستند تا دوباره به زندگی و اجتماع برگردند و یا لااقل شب‌ها بی‌سرپناه نمانند و سر گرسنه بر بالین نگذارند.

وی گفت: کاش لااقل آقایان می‌دانستند کارکرد مجموعه‌های بهاران چیست و یا حتی یک‌بار برای بازدید به این مراکز می‌آمدند تا ناآگاهانه و صرفاً بر اساس منافع سیاسی و حزبی، موضع‌گیری نکنند. کاش می‌دانستند حوزه آسیب‌های اجتماعی، نیازمند نگاه انسانی است و نه دعواهای سیاسی و مجادله‌های حزبی و جناحی.

قدیمی در پایان تصریح کرد: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به‌عنوان متولی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت، همچنان با قوت و به دور از نگاه سیاسی، به وظیفه خود در قبال رسیدگی به نیازمندان شهر تهران و بازگشت آنان به جامعه، فعالیت و امیدآفرینی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

حمله شبانه به روستا / 9 مرد را سر بریدند

فیلم شکنجه زنی بی گناه توسط 13 مرد+ویدیو

خنده های شیطانی پسر همسایه که از تراس وارد اتاقم شد و ...

فیلم و تصاویر تکان دهنده از آخرین لحظات عمر عروسی که به مراسم ازدواجش می رفت

تجاوز وحشیانه 2 مرد به زن باردار + عکس

وقتی چند جوان مزاحمم شده بودند میثم مرا از دست آنان نجات داد اما خودش مرا به جاده قم برد و ... + عکس

پسرخاله ام با زنم ارتباط شوم داشت / وقتی فهمیدم تحمل نداشتم و ...

همسایه های طلافروش میدان رهبر تهران، دزد مسلح را با کیف پر طلا دستگیر کردند

ناپدید شدن 2 ساعته دختر ۱۴ ساله در جنگل آمل

4 عربستانی که با یک لنج در آبهای ایران بودند، دستگیر شدند

بمب‌گذاری در یک بانک + عکس

اشک پشیمانی قاتل / او کاری کرد که زن و بچه ام ترسیدند و ...

جدال با بشکه های انفجاری در منطقه طلاب مشهد

فیلم لحظه حمله شبانه 3 جوان اسیدپاش به مردی در رودهن

شلیک به 2 پلیس

واژگونی خودروی آتش نشانی در مسیر عملیات در جمهوری

گاو قاتل / زن تالشی جان باخت

عبور از چراغ زرد ممنوع است

ارتباط کثیف پسر 16 ساله با نامادری اش در اسلامشهر

لیلا شوهر و بچه هایش را تنها گذاشت و با یک مرد زندگی پنهانی کرد تا اینکه ...

تمساح ها خلبان نگون بخت هواپیمای سقوط کرده را مقابل دوربین خبرنگاران تکه تکه کرده و خوردند + فیلم و عکس

اقدام زشت زنان داعشی در جنگ با سربازان عراقی

کدخبر: 280249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟