بازدید معاون اول رئیس جمهوری از پروژه آزاد راه تهران - شمال

قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.

با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل Bridge و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.

آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد.

برای آماده سازی این آزادراه 123 کیلومتری در مجموع باید 145 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 88 کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 97 پل به طول حدود 13 کیلومتر است و با شیب 6 درصدی جاده، تردد در این محور بیش از 35 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمین های معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض این منطقه حل شد و شرکت آزاد راه تهران - شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.

معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل بارها از روند اجرایی ساخت این آزادراه مهم بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات آن دستورهای لازم را صادر کرده اند.

پیشرفت قطعه یک این آزاد راه تا پایان سال 1393 و میانگین 19 سال گذشته فقط 33 درصد بوده، اما با تلاش تمام دست اندرکاران دولت یازدهم پیشرفت این قطعه از 1394تا 1395 به بیش از 45 درصد رسید و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این بخش به بیش از 85 درصد رسیده تا برای بهره برداری هموطنان آماده شود.

جهانگیری نخستین بار آبان ماه 1393 از این آزاد راه بازدید کرد که پیشرفت کار قطعه نخست آزاد راه در آن زمان 29 درصد بود. این پیشرفت فیزیکی در سفرهای بعدی معاون اول رئیس جمهوری از این آزاد راه به ترتیب 44 درصد در آبان ماه 1394 و 59 درصد در خرداد ماه 1395 و امروز بیش از 85.5 درصد بوده است.

در مراسم امروز همچنین استانداران تهران و البرز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، رئیس بنیاد مستضعفان و شرکت های پیمانکار پروژه حضور دارند.

به گزارش ایرنا، قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 450 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حمله مرد چاقو به دست به مردم در نزدیکی مجلس + عکس

عکس دستگیر شده های گروهڪ انصار الفرقان در شهر چابهار

دستگیری 23 زن ومرد قمارباز در شب بیستم ماه رمضان

کروکدیل سر مربی باغ وحش را گاز گرفت و ... + فیلم و عکس

آرش 12 ساله راز هولناکی را به معلمش گفت/ امروز صبح مادرم دیگر نفس نمی کشید و ...

سارق مسلح بانک‌های تهران محارب شناخته شد

شکایت 7 دختر از مرد گرگ صفت+ عکس

قرار بود ازدواج کنیم اما ... / زن بیوه در قرار با پسر جوان چه بلایی سرش آمد؟

وقتی از دست راننده شیطان صفت رها شدم، در آن نیمه شب 2 جوان مرا سوار کردند و به گاوداری بردند و ...+ عکس

قتل شوهر سوم! / وقتی پای مردی چهارم به زندگی ام باز شد دیگر تحمل نداشتم و ... + عکس

دخترم را از دهان گرگ‌ها بیرون کشیدم + عکس

مرگ تلخ جوانی که به خاطر سلفی در رودخانه سیاهکل سقوط کرد + تصاویر پیدا شدن جسد

عکس هشام عزیزی سرکرده گروهک تروریستی انصار الفرقان را ببینید

خودسوزی نماینده مجلس!+ عکس

اقدام شوم دو گروه سیاه در یک شب با زن جوان در غرب تهران

قتل پلیس به دست فرمانده آتش نشان با خودرو ماتیز+ فیلم

فیلم گفتگو با مردی که برای پس از کتک زدن زنش در یک ماجرای وحشتناک گرفتار شد + عکس

نامه‌های تهدیدآمیز برای یک سردفتر در تهران

مرگ تلخ کودک خردسال پس از غرق‌شدن در استخر قصرآبی قم+ عکس

خودکشی عجیب داخل خودروی پارک شده! آیا این مرد به قتل رسیده است؟

فیلم/ درگیری سنگین شبانه نیروهای سپاه، پلیس و اطلاعات با گروهک تروریستی انصار الفرقان در قصر قند

تجمع اعتراض آمیز دختران دانشجو در اهواز / زندگی در گرمای 50 درجه بدون کولر! + فیلم و عکس

درخواست عجیب از دزد موبایل / دزد با مالباخته همدردی کرد!

 

کدخبر: 273558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟