رئیسی تاکنون حکم اعدام صادر نکرده

غلامعلی حداد عادل روز پنجشنبه (11 خرداد) در مراسم ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین گفت: روزه عبادت شخصی و خصوصی بین انسان و خداست، اما جنبه اجتماعی نیز دارد که یک بُعد آن لمس کردن مشکل گرسنگان است.

وی ادامه داد: آیا اگر روزه نبود، می‌فهمیدیم گرسنگان چه می‌کشند؟ این یک خاصیت روزه است و تاثیر آن در عید فطر مشخص می‌شود که کمک کردن و دادن فطریه به محرومیان و مستضعفان است و با تجربه گرسنگی ارتباط دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار کشور است. دنیای غرب دموکراسی را متعلق به خود می‌داند، اما جمهوری اسلامی نشان داده می‌توان در حکومت دینی مردم‌سالاری داشت و این دستاورد مهمی است و آنچه غربی‌ها می‌ترسند، همین الگوشدن رفتارهای جمهوری اسلامی در جهان است.

حداد عادل به وجود آمدن جبهه مردمی انقلاب در این انتخابات را پدیده اصلی دانست و افزود: ما یک تجربه اعتلاف در مجلس داشتیم که موفق شدیم همه احزاب و تشکل‌ها را جمع کرده و به فهرست واحد برسیم. نتیجه این شد که مجلس دهم چیزی نشد که دیگران می‌خواستند، هرچند در تهران هیچ‌کدام از اصولگرایان رای نیاوردند، اما نفر سی‌ویکم اختلافش ۱۹ هزار رای بود و آن اعتلاف کارایی خود را نشان داد.

این عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: جبهه مردمی نتیجه همفکری چندین ماهه بود و در تمام این مدت با بزرگان مشورت داشتیم و راهنمایی می‌کردند. هیچ‌کدام از احزاب اصولگرا نمی‌توانند در انتخابات موفق شوند و اگر این احزاب جدا از دیگری تصمیم بگیرند تابلویی از شکست را ترسیم کردیم بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند به عنوان یک حزب واحد ۱۵ میلیون رای را بسیج کرده است.

وی همچنین اظهار کرد: ساز و کار رسیدن به تصمیم واحد حکم می‌کرد در انتخابات باید به وحدت برسیم. برای رسیدن به این هدف ساز و کار این شد که در عین تکثر، دچار تفرقه نشویم و راه‌حل همین بود که جبهه مردمی تشکیل شود و از همه فعالان دعوت شود که به وحدت برسیم. اگرچه جا انداختن این فکر دشوار بود اما موفق شدیم.

حدادعادل با بیان اینکه ۱۶ میلیون رای رئیسی برای ما سرمایه است، تصریح کرد: ممکن است اقدامات جبهه مردمی دچار اشکال بوده باشد، اما در مجموع کاندیداها از فرصت یک‌سال استفاده کردند و جمع کاندیداها بعد از سه مرحله به پنج نفر رسید که یک نفر انصراف و دو نفر دیگر نیز تایید نشدند. در پایان آقایان قالیباف و رئیسی ماندند که مطابق نظرسنجی‌ها آقای رئیسی در صحنه ماند و نتیجه آن ۱۶ میلیون رای شد که برای ما در آینده یک سرمایه است و با توجه به اینکه ما یک جریان حزبی قوی با امکانات هستیم، این میزان رای را سرمایه می‌دانیم.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: ما از ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم که رقیب پیروز شود و در کل دنیا ۱۴ رئیس‌جمهور یک دوره‌ای بوده‌اند و ما با وجود این پیش‌بینی فعالیت‌های جبهه را ادامه دادیم که وحدت خوبی نیز شکل گرفت.

وی با انتقاد از برخی مطالب مطرح شده در مناظره‌های انتخاباتی، گفت: آیا این صحبت‌هایی که در انتخابات شد باعث وحدت بیشتر در جامعه می‌شد؟ جواب من منفی است. تلاش ما این بود که دوقطبی در کشور نباشد. بنده هیچگاه در یاد ندارم که طرفین انتخابات در دوره‌های گذشته اینگونه نسبت به هم تهمت بزنند و با یکدیگر عصبانی برخورد کنند.

حدادعادل افزود: رئیس‌جمهور برخورد مناسبی در مناظرات نداشت. او حرف‌هایی زد که ساختارشکنانه بود و قرار نیست برای به دست آوردن رای، حرف دشمنان را تکرار کرد و نباید گفت که طرف مقابل می‌خواهد در خیابان‌ها دیوار بکشد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: آیا باید گفت که مردم به کسی که حکم اعدام execution داده رای نمی‌دهند؟ آقای رئیسی برای هیچ‌کس حکم اعدام نداده است اما اگر برای منافقین حکم صادر شده باید آن را منفی قلمداد کرد؟ در عین حال چه لزومی دارد در مناظرات صنعت موشکی را زیر سوال ببرد. در میانه مناظرات رهبری نیز فرمودند که کاندیداها گسل‌های امنیتی را تحریک نکنند.

این عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: اگر آقای رئیسی پیروز شده بود و به ترامپ Trump به عربستان آمده بود طرف مقابل ما چه می‌گفت؟ مساله ما رئیسی و روحانی نیست اما این رقیب‌هراسی و صحبت از دیوار کشیدن چه معنایی دارد. تعجب می‌کنم این نیش و کنایه‌ها بعد از انتخابات نیز ادامه پیدا کرده است. البته ۱۶ میلیونی که به دولت رای ندادند از رقیب‌هراسی دولت دلگیر هستند.

حدادعادل همچنین گفت: چرا برجام را معجزه الهی می‌دانند و بعد از آن اینگونه طرف مقابل برجام را زیر سوال می‌برد. آمریکایی‌ها می‌گویند که ما دولت را تحریم نمی‌کنیم تا در انتخابات پیروز شود و بعد از پیروزی دولت اقدام به تحریم ایران می‌کنند. باید از این اقدامات خجالت بکشند. دولت نیز نباید برجام را معجزه بداند.

وی در پایان تاکید کرد: هدف ما تضعیف هیچ دولتی نیست و هیچ‌گاه این دولت را تضعیف نخواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

ویدیو عجیب از تعقیب یک زن گدا / شب ها او به یک زن زیبا تبدیل می شود! + فیلم و عکس

3 زن جوان، پسر 23 ساله را ربودن و 3 شبانه روز تحت شکنجه با او ارتباط شوم برقرار کردند!

این بازیگر زن مشهور در تلویزیون ممنوع الکار شد! + عکس

دستفروش پس از اینکه شهرداری وسایلش را برد زیر قطار پرید / در اهواز رخ داد + عکس

تیراندازی در خیابان منجم تبریز / ضارب در پایان مغز خود را متلاشی کرد

در موبایل همسرم عکس او و مرد همسایه را در وضعیت بدی دیدم و...

مرگی تلخی که زیر آفتاب سوزان کویر رخ داد

تصادف عجیب و خنده دار یک موتور و ماشین در جاده جنگلی+ فیلم و عکس

راز سیاه دختر گوشه گیر چه بود؟ مردی او را در مسیر مدرسه ربود و به خانه اش در کرج برد!

4 روز زندانی شدن دختر 24 ساله در اتاق تاریک یک مرد نامرئی + فیلم و عکس

زیر گرفتن پارکبان به خاطر پیدا کردن جا پارک برای بنز! + فیلم و عکس

زائو 19 ساله با تب کنگو به بیمارستان نمازی شیراز رفت و جان باخت + جزئیات

جگرکی کرمانشاهی از تب کریمه کنگو مرد/دفن جسد در اعماق زمین+ عکس محل دفن با مراقبت های ویژه

زن شوهردار بی شرمانه به ارتباط پنهانی با نامحرم اعتراف کرد

حادثه سقوط بالن بعد از درخواست ازدواج در آسمان+فیلم و عکس

قتل وحشیانه / 4 مرد، زن جوانی را تکه تکه کردند

خانم منشی شوهر دار که با یک پسر قصد فرار به ترکیه را داشت، از پسر جوان رودست خورد و در آبادان دستگیر شد + عکس

آقای خاص! در خیابان شیخ بهایی زنان و دختران را فریب می داد و ...

زنم دختر 15 ساله ام را در اختیار مردی گذاشت که خودش با او ارتباط داشت

خداحافظی تلخ زن اعدامی با نوزادش در مشهد

ساعت 10 شب پیام عاشقانه برایم آمد و شوهرم وقتی دید ...

مرد زن تنهای همسایه را به زور به خانه اش کشاند و ...

3 سال ارتباط پنهانی با زن فاسد مرا به عیاشی انداخت + عکس

دختر زیبا چرا خودکشی کرد؟!+ عکس

 

کدخبر: 269661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟