تبلیغات انتخاباتی در کیش به اوج رسیده است

در آستانه 29 اردیبهشت ماه روز حماسه و حضور جای جای ایران اسلامی شاهد برپایی ستادهای انتخاباتی و تبلیغاتی برای کاندیداهای ریاست جمهوری و نامزدهای شورای اسلامی و شهر و روستا است .
فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدهای مختلف به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری با هدف ایجاد موج برای مشارکت بیشتر مردم، معرفی نامزدها و برنامه های آنان ، جلب آرا، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه صورت می گیرد تا با مشارکت فراگیر تمامی افراد جامعه در این رویداد مهم سیاسی، امنیت ملی و اقتدار کشور تضمین شود.
جزیره کیش نیز با حدود 36 هزار نفر جمعیت همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی با برگزاری ستادهای انتخاباتی روزهای پرشوری را سپری می کند .
اختصاص بیش از 50 جایگاه برای تبلیغات نامزدها از سوی سازمان منطقه آزاد کیش ، برگزاری تریبون های آزاد برای اظهار نظر موافقان و مخالفان، راه اندازی کمپین ها، نشست ها و میتینگ ها و همچنین ایجاد کانال و گروه های تلگرامی توسط نامزدها و حامیان آنها از فعالیت های تبلیغاتی در کیش است. 
جزیره کیش با حدود 91.5 کیلومتر مربع مساحت در بخش جنوبی ایران و در 18 کیلومتری سرزمین اصلی واقع شده است و به عنوان یکی از استراتژیکی ترین نقاط ایران اسلامی است و ساکنان خونگرم این خطه همواره در صحنه های مختلف همراهی و همگامی خود را برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده اند .
مردم جزیره کیش با مشارکت حدود 80 درصدی خود در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نشان دادند که از فرهنگ بالای مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری برخوردارند.
در این دوره نیز به یقین مردم این خطه از ایران اسلامی با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا این مشارکت را افزایش خواهند داد چرا که آنان به سرنوشت کشور و آینده این مرز و بوم بی تفاوت نیستند و با حضور خود نقشه های دشمنان را در ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان و همچنین حضور پیدا نکردن در انتخابات را نقش بر آب خواهند کرد .
در جزیره کیش یک ستاد مرکزی برای حمایت از دکتر حسن روحانی برپا شده است ،ستاد احزاب با رویکرد اتحاد و حضور فعال احزاب حامی ،ستاد ویژه بانوان ، ستاد جوانان و دانشجویان با رویکرد جوانگرایی و به کارگیری موثر جوانان در امور اجتماعی ،کانون فرهنگیان از دیگر ستادهای فعال انتخاباتی در کیش هستند .
ستاد حجت الاسلام رئیسی از دیگر نامزدهای انتخابات رئیس جمهور در کیش فعال است و تصاویر تبلیغاتی وی نیز در سطح جزیره مشاهده می شود ، برای سایر نامزدها ستادی ایجاد نشده و تبلیغات خاصی صورت نگرفته است .
برگزاری تریبون آزاد هر شب در مقابل ستاد مرکزی حسن روحانی و اظهار نظر موافقان و مخالفان ، سخنرانی ، برپایی گردهمایی و پخش سرودهای ملی در سطح جزیره از دیگر فعالیت های انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری است .
با توجه به فرهنگ حاکم بر جزیره کیش و الگو بودن در برخی مولفه ها تبلیغات ، جزیره کیش از نظم و انضباط خاصی برخودار است و محیط شهری در مقایسه با دیگر شهرها پاک و عاری از هر گونه تبلیغات در سطح خیابان ها و دیوارها است.
نامزدها و حامیان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا نیز در این میان بیکار ننشسته و با ایجاد ستادهای تبلیغاتی ، راه اندازی کانال های تلگرامی و انجام مناظره در فضای مجازی  ، سخنرانی در جمع گروه های مختلف ، نشست های تبلیغاتی وسیعی را در سطح جزیره از زمان اعلام تبلیغ رسمی آغاز کرده اند .
در این دوره 31 نفر برای تصدی کرسی های شورای شهر با هم رقابت می کنند که حضور چهار نفر از بانوان قابل توجه است ، از میان شرکت کنندگان چهار نفر در دوره های گذشته نیز نامزد بوده اند. 
با توجه به قانون Law حاکم بر مناطق آزاد و وجود شرکت عمران و خدمات شهری در طول سالهای گذشته عملکرد شورای شهر به نوعی تحت شعاع و  موازی با فعالیت این شرکت بوده است ، یکی از سئوالاتی که برای ساکنان جزیره کیش همچنان بدون جواب مانده این است که آیا شورای شهر در این دوره می تواند به وظایف قانونی خود عمل کند یا همچنان به دلیل وجود قوانین با مشکل مواجه خواهد شد ؟.
* نقش موثر فضای مجازی برای تبلیغات
بسیاری معتقدند تبلیغات در فضای مجازی در این دوره به صورت پررنگی جای تبلیغات کاغذی را گرفته است و جمع کردن حامیان نامزدها در یک گروه ، معرفی و آگاه سازی از برنامه ها ، نقطه نظرها و برپایی مناظره های مجازی برای چند نامزد در یک زمان واحد می تواند منجر به جمع آوری رای بیشتری برای آنها شود.
به رغم مزایای فضای مجازی در سرعت انتشار تبلیغات برخی از افرادی که به صورت غیر مستقیم در کانال ها و گروههای تلگرامی ورود کرده اند با برخی اقدامات غیر اخلاقی ، پخش تصاویر و مطالب نامناسب و توهین به برخی نامزدها سبب بروز مشکلاتی برای استفاده کنندگان از این فضا شده است .
رئیس دادگستری کیش پیشتر اعلام کرده بود که فضای مجازی و حقیقی فعالیت های انتخاباتی توسط پلیس Police فتا به دقت رصد می شود و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.
ساکنان جزیره مرجانی کیش همگام با مردم سراسر ایران اسلامی و با بصیرت و آگاهی روز 29 اردیبهشت ماه بار دیگر با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه ای دیگر را در تاریخ کشور رقم خواهند زد و عزم و ارده ملی را به نمایش خواهند گذاشت .
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
ستاد انتخابات کشور پس از اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان با صدور اطلاعیه ای اسامی 6 نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است. 
سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، افرادی هستند که صلاحیت آنان مورد تأئید شورای نگهبان قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

قتل دختر و پسر دانش آموز که در کوهستان خلوت کرده بودند

رفتار وحشیانه و شیطانی 4 پسر نوجوان شیطان صفت با شقایق 29 ساله در خانه مجردی / 5 شب اسیر این ابلیس ها بودم!

وقتی سر زده به خانه آمدم زنم با یک مرد در شرایط بدی بودند / هر دو را سر بریدم مرا دستگیر کنید

قتل نوعروس تهرانی توسط شوهرش / داماد اعتراف نکرد ولی به اعدام محکوم شد + عکس زن بی نوا

ازوقتی بچه به دنیا آمده شوهرم می گویدبچه برای اونیست ومثل نامحرم ها با من زندگی می کند/دیشب راز ارتباط شیطانی اش را فهمیدم و...

قتل دوست صمیمی به خاطر هندزفری + عکس

فیلم مراسم خاکسپاری شاه مازندران + عکس

جزئیات علت فوت شاه مازندران از زبان فرماندار بابل + تصاویر

تصاویر شاه مازندران در بیمارستان و سردخانه / علت مرگ شاه مازندران در زندان اعلام شد

اقدام شیطانی با دختر تنها در مسافر خانه ای در ساحل دریا / این دختر خودکشی کرد+فیلم و عکس

خودسوزی عاشق شکست خورده + عکس

پای چوبه دار بودم که مادرم سکته کرد و ... + عکس

کشف بدن نیمه جان 3 نوجوان در گوشه جاده خاکی

وقتی راننده تاکسی مرا آزار می داد درها ماشین قفل شده بود و ...

اقدام شیطانی با دختر دانشجو در آسانسور بدون دوربین

4 بار طناب دار دور گردم افتاد و مرگ را حس کردم تا اینکه ...

وقتی با سعید به منطقه ییلاقی رسیدیم او پیشنهاد بی شرمانه ای کرد و... / حالا مانده ام با تهدیدهای او چه کنم

کار زشت پسری بادختر مورد علاقه اش در مازندران

 

 

کدخبر: 265058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟