مناظره نمایندگان ستاد روحانی و رئیسی در بیرجند برگزار شد

مناظره قبلی هفته گذشته با حضور نمایندگان ستاد انتخابات این 2داوطلب و نیز نماینده ستاد انتخابات محمد باقر قالیباف در دانشگاه بیرجند برگزار شده بود.
در مناظره یادشده محمدرضا آقا ابراهیمی فعال سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به عنوان نماینده ستاد مرکزی روحانی در خراسان جنوبی و مجتبی ذاکریان قائم مقام ستاد مرکزی ابراهیم رئیسی و فعال سیاسی به چهار سئوال کتبی مجری مناظره و 2 پرسش کتبی دانشجویان و هواداران این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در وقت برابر در فضای علمی به قید قرعه پاسخ گفتند.
**ازدواج و وظیفه دولت،دفاع از مسکن مهر 
مجتبی ذاکریان فعال سیاسی از ستاد رئیسی در مورد برنامه های این داوطلب ریاست جمهوری راجع به ازدواج جوانان گفت: برای ازدواج جدا از شرایط طبیعی که فرد داشته باشد، شرایطی هم به عهده دولت است، که آن را فراهم کند.
وی اضافه کرد: مهم همت دولت است، یکی از دغدغه های جوانان برای ازدواج که سنت حسنه ای در دین اسلام است، مسکن است.
این دانشجوی دوره دکتری روانشناسی دانشگاه تهران از تصمیم دولت قبل در احداث مسکن مهر که به گفته وی نواقصی دارد، دفاع کرد و از اجاره به شرط تملیک واحد مسکونی، تامین لوازم اولیه زندگی زوج جوان، خرید و حمایت از کالای داخلی را دیگر شرایط به عنوان بخشی از وطایف دولت برای ازدواج جوانان یاد کرد.
وی اظهار کرد: دولت برای خرید خودرو وام چند میلیونی اختصاص می دهد، بهتر است، چنین وام هایی را هم برای ازدواج جوانان در نظر بگیرد.
وی یادآور شد: شاهد افول کیان خانواده به دلیل هجوم شبکه های مجازی و ماهواره های بیگانگان هستیم، دولت یازدهم به جای تحکیم بنیان خانواده در فکر پنهای باند اینترنت است که خانواده ها را در معرض فروپاشی قرار داده است.
عضو ستاد انتخاباتی رئیسی اظهار کرد: در صورت پیروزی نامزد مورد حمایت ما در انتخابات پیش رو، به مهارت زندگی، توانمندی زوج های جوان برای فرزند آوری برای حفظ کیان خانواده و ... توجه خواهد شد.
** رسانه ای که حزب مخالف است/ اقتصاد و رونق
آقا ابراهیمی نماینده ستاد مرکزی حسن روحانی در خراسان جنوبی در مورد راهکارها برای تشویق جوانان به ازدواج با ارایه آماری از ساخت مسکن مهر در دولت یازدهم اظهار کرد: 55 درصد مجموع واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل شد و هم اکنون 117هزار واحد مسکونی مهر خالی است.
وی در مورد تاثیر ماهواره و فضای مجازی در فروپاشی خانواده های ایرانی گفت: 822درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار نهادهای غیردولتی است که در این برهه صدا و سیما ،نقش حزب مخالف را ایفا می کند.
وی در ادامه با تاکید به اینکه نفع برخی در جهل و نادانی مردم است یادآور شد: برای حضور بهتر و بیشتر در فضای مجازی با توجه به 82 درصد بودجه که در اختیار دستگاه های خارج از دولت است، می توان محتوای بسیار خوب برای فضای مجازی تولید کرد.
آقا ابراهیمی در مورد برنامه های دولت مورد حمایت اش برای بالا بردن درآمد مردم یادآور شد: دولت روحانی از سال 92تاکنون عملکرد خود را در بخش اقتصادی به خوبی انجام داده است.
وی تصریح کرد: به دلیل وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی به جز در یک دوره کوتاه دولت مصدق، تراز تجاری ایران همیشه منفی بود و بعد از 60سال تراز تجارت ایران در دولت آقای روحانی نیز مثبت شد.
این فعال سیاسی بیان کرد: اقتصاد وقتی پا می گیرد، تنش زایی نداشته باشیم، به سفارتخانه ها و کنسولگری کشوری حمله نشود، دولت روحانی توانست رشد منفی 6.8درصد اقتصاد ایران را به هفت درصد مثبت برساند. 
وی در ادامه با اشاره به وجود رکود در بخش مسکن گفت: این مساله ناشی از خطای دولت نهم و دهم بود و دیگر بخش ها از جمله مصرف برق صنعتی، بیمه تامین اجتماعی و ... نشان می دهد کشور از رکود خارج شده است.
** دولتی ها قبلی و نامزد کنونی / جرات مناظره
ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و هوادار روحانی در ادامه با اشاره به فعالیت 11 نفر از وزیران دولت های نهم و دهم در ستادهای انتخابات رئیسی اظهار کرد: در زمان این افراد شاهد تورم 45 درصد و رشد منفی 6.8درصد اقتصادی بودیم.
ذاکریان هوادار رئیسی اظهار کرد که کارهای دولت قبل مربوط به آنهاست، جرات دارید، با رئیس دولت قبلی در این ارتباط مناظره کنید.
این فعال سیاسی ادعا کرد: از دولت روحانی با عنوان اعتدال یاد می شود در حالیکه افرادی را از خانه سالمندان جمع کرده است .
وی در ادامه ادعای خود بیان کرد: برای رشد درآمد ملی نیاز به افزایش تولید، صادرات ، کاهش واردات و اصلاح الگوی مصرف است، در حالی که شما در این چهار سال چه بلاهایی را به سر کشور وارد کردید.
ذاکریانگفت: در نتیجه سیاست های غلط اقتصادی دولت اعتدال و تدبیر و امید نامزد مورد حمایت آقای آقا بزرگی کارخانه های داروگر، ارج و ... تعطیل شد و در نتیجه سیاست های شما امروز محصول زعفران و پسته ایرانی در افغانستان بسته بندی می شود.
وی در مورد مثبت شدن تراز تجارت ایران در دولت یازدهم گفت: در این ارتباط باید درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی را جدا کرد ، شما حتی خاک می فروشید، بیشترین واردات ایران از چین است ، کالای قاچاق Contraband مربوط به کدام پیرمرد است؟ آقای دکتر به این مسایل پاسخ دهید.
ذاکریان در پاسخ به پرسش چه برنامه ای نامزد مورد حمایت شما به استفاده از دانش آموختگان دانشگاه ها دارد، عنوان کرد: علوم انسانی نادیده گرفته شد باید با اسلام سازی این علم بتوان نظریه اسلامی را در باب علوم مختلف ارایه کرد که قابل استفاده برای جهان اسلام از جمله برخی جمهوری های سابق شوروی باشد.
وی با انتقاد از کارکرد دولت تدبیر و امید در مورد پیشرفت های علمی مدعی شد علوم اسلامی در این دولت مورد تمسخر قرار گرفت، شما چه تعداد استاد را در دانشگاهها جذب کرده اید؟
ذاکریان یادآور شد: دولت مورد حمایت شما به فرهنگ غربی که در حال افول است، توجه دارد، شما حوزه علوم پایه، فنی و مهندسی تحقیقات را از لای کتاب ها خارج کنید و به صنعت ربط دهید ، این کار برنامه خاصی نیاز ندارد، بلکه همت می خواهد.
وی بیان کرد: باید نقطه تمرکز در پروژه های تحقیقاتی باشد، حلقه اتصال صنعت و دانشگاه برقرار شود.
آقا ابراهیمی نماینده ستاد روحانی در بخشی از مناظره یاد شده گفت: اگر سالمندی توانست با برنامه 45 درصد تورم را به 12درصد و رشد منفی 6 درصد را به هفت درصد برساند باید دست آن پیرمرد مورد اشاره شما که از خانه سالمندان آمده است، بوسید.
وی با بیان اینکه وزیر تبلیغات هیتلر در جنگ جهانی دوم می گفت، « هر قدر دروغ بزرگ تر باشد، باور پذیری آن بیشتر است»، اضافه کرد: ادعای ذاکریان در مورد تعطیلی برخی واحدهای مورد نظر دروغ است، زعفران ایران سالها در اسپانیا بسته بندی می شود و دولت سود بانکی 27 درصد را به 16درصد کاهش داد.
آقا ابراهیمی در مورد حفظ منزلت مقام معلم و رویکرد دولت نامزد مورد حمایت اش نسبت به دانشگاه فرهنگیان افزود: دولت تدبیر و امید به منزلت معلم در کشور که بالاست، اعتقاد دارد و متوسط حقوق معلمان 140درصد افزایش یافت که کافی نیست.
وی در ادامه با اشاره به موففیت دولت در عرصه فرهنگی گفت: از دولت گذشته علاوه بر 700 میلیارد تومان بدهی چندین هزار پروژه نیمه تمام برجای مانده است،واقعا در چنین شرایطی مدیریت کشور کار سختی است.
ذاکریان گفت: آماری که آقا ابراهیمی ارایه کرد، دروغ است، شما ادعای جذب 90استاد در دانشگاه فرهنگیان دارید ، در حالی کاری نکردید، دولت روحانی بارها برای انحلال دانشگاه فرهنگیان تلاش کرد .
این فعال سیاسی در ادامه اظهار کرد که دانشگاه فرهنگیان چهار سال است با سرپرست اداره می شود، شما قصد انحلال آن را دارید.
این فعال سیاسی در پاسخ به پرسشی در مورد چگونگی تامین منابع مالی برای سه برابر شدن یارانه ها افزود: منابع آن از طریق کاهش هزینه دولت که در این دولت 2.5برابر شد و نیز درآمد نفتی تامین خواهد شد.
به گفته ذاکریان متوسط بهای هر بشکه نفت صادراتی در دولت قبل 100دلار و فروش نفت روزانه 700 هزار بشکه در روز بود، برجام تصویب نمی شد آنها چیزی برای گفتن نداشتند ، قیمت نفت این دولت در هر بشکه به 40 دلار و صادرات به 2.5میلیون بشکه رسید، اگر دولت، دولت است باید بتواند با این درآمد نفتی کشور را اداره کند.
آقاابراهیمی در پاسخ به انتقادهای نماینده ستاد رئیسی در مورد برجام تاکید کرد: برجام افتخار تاریخی برای ایران است و دولت روحانی توانست با تلاش های دیپلماسی ایران را از ذیل بند 7 قطع نامه شورای امنیت خارج کند در حالیکه 12کشور که مشمول این بند شدند، دیدیم اقتصاد کره شمالی، عراق و ... چگونه در اثر تحریم و جنگ نابود شد.
وی ادامه داد: ایران توانست با بهره گیری از نرمش قهرمانه برای نخستین بار بدون اینکه تیری شلیک شود سایه جنگ را از کشور دور کرد و در مذاکره با غرب پیروز میدان هستیم.
عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: پیروزی همیشه در جنگ نیست، صلح شجاعت می خواهد که خیلی ها جرات آن را ندارند.
وی با طرح این پرسش آیا پرداخت یارانه 250هزار تومانی، تورم 45 درصد ی دوره احمدی نژاد را به ارمغان نخواهد داشت، گفت: این کار به رفاه و آسایش جامعه کمک نخواهد کرد، نباید اجازه داد به سرنوشت هفت برابر شدن تورم در ونزوئلا گرفتار شد .
ذاکریان در ادامه با تمجید از احمدی نژاد پس از 16سال جرات کرد طرح هدف مندی یارانه ها را اجرا کند، اضافه کرد: پرداخت یارانه نواقصی دارد که موجب افزایش نقدینگی و تورم در کشور شد .
به ادعای وی هم اکنون در «مهر شهر» بیرجند افراد با 455 هزار ریال یارانه زندگی خود را مدیریت می کنند و فرزندان خود را هم روانه دانشگاهها کرده اند یارانه برای کسانی که حقوق نامتعارف دریافت می کند و بنگاه اقتصادی دارد، به صرفه نیست.
وی خطاب به نماینده ستاد انتخابات روحانی در خراسان جنوبی گفت: مردم را از جنگ نترسانید از طرف خود بترسید، کدام عاقل طرفدار جنگ است، شما از توپ و تشر کدخدا ، فرانسه و آلمان و ... می ترسید شما قصد دارید با این کارهای خود شهرک موشکی ما را با خاک و بتون پرکنید.
نماینده ستاد روحانی خطاب به ذاکریان هوادار رئیسی گفت : انسان عاقل فرق بین جنگ و دفاع را به خوبی تشخیص می دهد، دفاع در ایران ریشه در فرهنگ عاشورا دارد. 
وی در ادامه افزایش 2.5 برابر شدن هزینه ها در دولت یازدهم را تکذیب کرد و با اشاره به دستاوردهای طرح نظام سلامت گفت: ادعای سه برابر شدن یارانه ها ، طرح نابخردانه ای است و چنین شیوه ای در هیچ کشوری دیده نشد ولی در آستانه انتخابات شاهد توزیع آرد در خوزستان هستیم.
آقا ابراهیمی خطاب به دانشجویان و دانشجو معلمان حاضر در نشست انتخاباتی 2 نامزد ریاست جمهوری گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، « استقلال، آزادی Freedom و جمهوری اسلامی » است که یکی از آنها آزادی است که از طریق صندوق های رای انجام می شود که سال 92به آن رای دادیم.
وی تاکید کرد: همه در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانی که تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند آنها را برای رای دادن ترغیب کنید، هر چند با رای دادن همه امور حل نمی شود، و با رای ندادن هم هیچ برنامه ای عملی نمی شود.
این فعال سیاسی تصریح کرد: تاکنون در انتخابات کشورهای مختلف تمام برنامه های فرد پیروز محقق نشده است.
وی از دانشجویان خواست برای انتخاب فرد اصلح ، به عملکردها توجه کنند، چرا می گویند دولت روحانی دستاوردی نداشته است، چرا از خرید هواپیما انتقاد می کنند، چرا سالانه پنج میلیارد دلار ارز کشور نصیب شرکت های هواپیمایی امارات متحده عربی و ترکیه می شود که پاسخی ندارند بدهند.
وی در ادامه با طرح این پرسش چرا رشد اقتصادی ، تثبیت قیمت ارز  و ... را کتمان می کنید؟، اظهار کرد: شما مردم را با شعار به خاک سیاه کشیدید، آقای رئیسی قاضی Judge محترمی است، آقای میرسلیم که همسو شماست در اصفهان می گوید، من بی عقل نیستم یارانه سه برابر شود.
آقا ابراهیمی خطاب به ذاکریان افزود: اگر نامزد شما(رئیسی ) در انتخابات پیش رو، پیروز شود، آب و برق گران و هر لیتر بنزین به 60هزار ریال می رسد ، دوستان کسانی که در سال 84 شکل « مار» را ترسیم کردند، مواظب باشید شما را فریب ندهد .
ذاکریان در ادامه جمع بندی مطالب مناظره گفت: نقطه قوت سند2030 توجه به آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و اشتغال دانش آموزان است و در این سند درس دینی ، آموزش سیاسی ممنوع است و در آن سه خانواه مرد با زن، مرد با مرد و زن با مرد و آموزش جنسی از دوره کودکی عنوان شده است.
در مناظره شنبه شب در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی، دانشجویان و هواداران حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی حضور داشتند که هر چند وقت نماینده ستاد نامزد مورد حمایت خود را تشویق می کردند و مناظره در فضایی توام با طرح دیدگاه ها، آرامش و نقد برنامه ها و وعده ها بدون حادثه Incident ای پایان یافت.
مجری برنامه اعلام کرد که از ستاد مرکزی دیگر داوطلبان در بیرجند خواسته شد نماینده ای را برای مناظره معرفی کنند که تاکنون کسی معرفی نشد.
وی افزود: 20روز زمان صرف برگزاری این مناظره شد و از نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و دیگر دست اندرکاران در همکاری برای برپایی مناظره قدردانی می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

در 16 سالگی عروس صیغه ای شدم!

یک روز پنهانی، در نبود مجتبی، به خانه رفتم صحنه ای که دیدم باورنکردنی بود و ...

زن جوان تاکسی تلفنی را اشتباه سوار شد و نیمه شب در دام مرد شیطان صفت افتاد + عکس

دردسر صیغه کردن زن مطلقه برای جوانی که می خواست داماد شود+ عکس

با تهدید پس از ازدواجش او را به خلوتگاه شیطانی ام می بردم! + عکس

16 سال زندان برای کاپیتان ترسوی کشتی+عکس

برنامه انتخاباتی یک زن که روزی 20 ساعت می‌خوابد+عکس

دوست زنم با نگاه زیرچشمی و لبخندهای شیطانی‌اش، مرا اسیر خود کرد / وقتی ارتباط شیطانی مان لو رفت ...

سرقت شبانه جواهرات ازگاوصندوق خانه پزشک مشهور در میدان ونک+عکس

خودکشی این زن جوان در ثانیه آخر ناکام ماند + فیلم و عکس

اعتراض های گسترده به آتش گرفتن «بی ام و» ها+عکس

قاتل نجات یافته از طناب دار 9 ماه بعد دوباره قاتل شد + عکس

مرگبارترین شوخی راننده زانتیا / این راننده 22 ساله 8 زن و کودک را در جاده رفسنجان کشته است!

معمای مرگ هادی در تاکسی کنار خیابان

یک جوان خودش را جلوی دوربین زنده فیس بوکش آتش زد + فیلم

دوستم را به‌خاطر خروپف شبانه خفه کردم! + عکس متهم در دادگاه تهران

بدون معطلی جواب «بله» را گفتم و حالا...

مرگ وحشتناک مادر و پسر در حیاط خانه خود در طارم

مسافر مرموز در اتوبوس عسلویه + عکس عجیب

جزئیات زمین‌لرزه در خراسان شمالی

واژگونی خونین اتوبوس مسافربری در شیراز

مرگ 3 معلم در تصادف جاده ای+عکس

ربودن سرباز بدرقه برای رهایی مجرم سابقه‌دار+عکس

 

 

کدخبر: 264399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟