روحانی به مردم بگوید رئیسی و قالیباف چگونه فریبشان می دهند

صادق زیبا کلام کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص نحوه عملکرد تیم اطلاع رسانی دولت یازدهم اظهار داشت: متأسفانه ضعف و ناکارآمدی خاصی که در تیم اطلاع رسانی دولت یازدهم از همان آغازین روزهای روی کار آمدن دولت یازدهم به چشم می خورد که به نظر من تا همین امروز نیز ادامه دارد و به نظر نمی رسد که تا روز انتخابات نیز شاهد تحول خاصی در این عرصه باشیم.

وی با اشاره به نقشی که شخص حسن روحانی در این مدت ایفا کرده است: به دلیل همین ضعف عملکردی است که روحانی در چهار سالی که رئیس جمهور بوده است، شخصا سنگینی بار اطلاع رسانی را به عده گرفته است و در سخنرانی ها و همایشات به بهانه های مختلف از عملکرد دولت خود دفاع کرده است و آن را به گوش مردم رسانده است. برای موفقیت در انتخابات نیز لازم است، روحانی همچون روندی که در این چهار سال در پیش گرفت و خود را پیش گام اطلاع رسانی دولت قرار داد، در همین مدت باقی مانده نیز از سخنرانی ها و مناظرات به نحو احسنت استفاده کند.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: نباید از تیم اطلاع رسانی و تبلیغاتی حسن روحانی انتظار داشته باشیم تا روز انتخابات معجزه و اتفاق خاصی را رقم بزند. نتیجه چنین عملکردی در طول چهار سال این شده است که تمامی بار تبلیغ و اطلاع رسانی در این مدت به دوش حسن روحانی افتاده است و در زمان پیش از انتخابات باید همچون چهار سال گذشته، از فرصت سخنرانی ها، مناظرات زنده تلویزیونی و برنامه های پوششی در صدا و سیما به نفع خود استفاده کند. البته روزنامه های حامی دولت تا حدی توانسته اند در این مسیر سخت و طاغت فرسا وی را همراهی کنند و به کمک او بیایند.

وی ادامه داد: البته روندی که روحانی در دو مناظره گذشته در پیش گرفت کاملا منطقی بود و به نظر می رسد، با ادبیاتی که در سخنرانی های دو روز گذشته در پیش گرفته است، مناظره سوم را با قدرت بیشتری شروع کند و بتواند به خوبی از عملکرد دولت خود دفاع کند.

زیبا کلام در خصوص وعده های پوپولیستی که از جانب برخی نامزدهای انتخاباتی بیان شده است اعلام کرد: برخی کاندیدها سعی دارند با شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه آرای جماعه هاشیه نشین و دهک های ضعیف جامعه را به سمت خود جلب نمایند تا براساس تجربه موفقی که احمدی نژاد پیش از این کسب کرده بود بتوانند راه پیروزی برای خود باز کنند اما تفاوتی که در مقایسه با آن زمان وجود دارد این است که احمدی نژاد کاریزمایی اثر گذار در بین آحاد مردم جامعه داشت که این قدرت جذبه به هیچ وجه در این کاندیداها دیده نمی شود، بنابراین نگرانی از بابت اثر گرفتن دهک های ضعیف از این کاندیداها وجود نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به راه حل مقابله با چنین ترفندی که تنها در زمان انتخابات از جانب اصول گرایان ساطع می شود، تصریح کرد: راه حل مقابله با چنین ترفندی این است که روحانی در مناظره نهایی و رو در رو با آقای رئیسی، با لحنی ساده و کاملا صریح به مردم بگوید که چرا وعده های مطرح شده از طرف آقای رئیسی و قالیباف پوچ و بدون پشتوانه است و واقعیت های کشور را برای تمام آحاد جامعه مشخص کند و بگوید که این کاندیداها در حال فریب مردم هستند.

زیبا کلام ادامه داد: به عنوان مثال روحانی باید در مناظرات بدون هیچ گونه ملاحظه ای باید به آقایان قالیباف و رئیسی بگوید که با تقسیم جامعه به دو دسته 96 درصدی و 4 درصدی عملا ساختار وجودی نظام را زیر سوال برده اید زیرا دو دسته شدن کشور به جامعه فقیر و غنی مطمئنا در طول 4سال اتفاق نیافتاده و 38 سال طول کشیده تا کشور با چنین وضعیتی دچار شود.

وی در خصوص نقش اسحاق جهانگیری در همین رابطه گفت: اسحاق جهانگیری در همین مدت نشان داده است که تا چه اندازه توانسته در اطلاع رسانی دستاوردهای دولت روحانی موفق باشد و حتی محبوبیت خود را نیز افزایش داده که با کناره گیری او در طول هفته آینده شاهد خواهیم بود که سبد رأی روحانی چگونه تصاعدی بالا خواهد رفت.

زیبا کلام در پایان خاطر نشان کرد: روحانی، جهانگیری و اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی نباید تنها به مناظرات و برنامه های تلویزیونی بسنده کنند و باید برنامه های گسترده ای برای سخنرانی در مناطق پایین شهر و بین اقشار کم درآمد داشته باشند. متأسفانه ستاد حسن روحانی چند روز پیش من را برای سخنرانی در منطقه میرداماد تهران دعوت کردند که نمی دانم هدف آن ها چه بود، زیرا این دست مناطق شهر تهران بیشتر به سمت دولت و حسن روحانی گرایش دارند و نباید وقت زیادی برای آن ها صرف کرد و باید بیشترین تمرکز را روی جامعه کم درآمد و مناطقی همچون جوادیه، نازی آباد، شوش، مولوی و غیره گذاشت تا سبد رأی آن ها که بسیار زیاد است به سمت جناح رقیب نرود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

علی دایی داغدار شد

درخواست دادستان تهران برای قطع دست مربی کشتی

دوستم در مورد زن صیغه ای من حرف های کثیف زد و من ... / اعظم معشوقه دوران نوجوانی ام بود و ...

نقشه شوم مادر و دختر برای عروس کرمانی شان / راز 21 ساله لو رفت!

فیلم برداری زن محجبه ازاقدام بی شرمانه به وی در یک سوپرمارکت آمریکایی+فیلم

ناموسم در خانه تنهاست رفت و آمد مجردی را بس کن! / او راست می گفت ولی نمی دانست من و آرش ...

راز قتل زنان جوان مو مشکی توسط مرد عاشق پیشه+ عکس

قاتل دختر زیبای مشهد ادعای جدید کرد+عکس متهم در محل قتل

راز جسد نیمه متلاشی شده یک دختر در کمد اتاق پسر جوان

پیشنهاد شرم آور یک زندانی به سرباز زندان +عکس

خانه مجردی این زن شمالی پاتوق تبهکاران آبادانی شده بود

رفتم اتاق هتل را تمیز کنم که مرد مسافر پیشنهاد بیشرمانه ای داد پذیرفتم اما.....+ عکس

 

کدخبر: 263735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟