چند نفر در ایران می توانند رأی‌ بدهند ؟

علی اصغر احمدی روز سه شنبه گفت: از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی داریم که می‌توانند برای نخستین بار در ۲۹ اردیبهشت ماه رای خود را به صندوق بیندازند.

وی ادامه داد: امیدواریم در جمعه هفته آینده شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس قانون، کلیه کسانی که متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و قبل از آن هستند می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری شرکت کنند.

احمدی از تمامی واجدین شرایط خواست تا با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی خود در ۲۹ اردیبهشت پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا بتوانیم یک مشارکت حداکثری را در انتخابات به ثبت برسانیم.

وی افزود: ممکن است برخی از مردم عزیز برای تعویض شناسنامه اقدام کرده باشند یا شناسنامه آن‌ها مفقود شده باشد که از آن‌ها می‌خواهم به ثبت احوال مراجعه و شناسنامه خود را دریافت کنند و این کار را به روز انتخابات موکول نکنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در داخل کشور هیچ کس نمی‌تواند با ارایه گذرنامه در انتخابات شرکت کند، اما هموطنان خارج از کشور چنانچه شناسنامه نداشته باشند، قانون Law به آن‌ها اجازه داده است با گذرنامه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 263414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟