جزئیاتی مهم از شب قبل از حمله موشکی آمریکا به سوریه/ 3گزینه برای مجازات اسد پیش روی ترامپ

مقامات ارشد آمریکا در توضیح جزئیات پیش از آغاز حمله موشکی به سوریه می گویند: مقامات ارشد نظامی دونالد ترامپ Trump عصر پنجشنبه نشست مشترکی را با حضور رئیس جمهوری آمریکا در فلوریدا برگزار کردند و سه گزینه برای مجازات بشار اسد رئیس جمهور سوریه به وی پیشنهاد کردند. 
هفته گذشته در اثر حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون سوریه، ده ها نفر کشته شدند، مخالفان اسد دمشق را به انجام این جمله متهم و دولت اسد مخالفان را مسئول این جمله مرگبار می داند.
دو پیشنهاد مطرح شده فوری به ترامپ شامل حمله به چندین پایگاه هوایی ارتش سوریه و یا حمله به پایگاه هوایی الشعیرات بود که ادعا می شود حمله اخیر شیمیایی از این پایگاه هوایی انجام شده بود. 
مقام ارشد دولت آمریکا در ادامه افزود: ترامپ پس از شنیدن اظهارات مشاور ارشد امنیت ملی آمریکا و وزیر دفاع این کشور، تصمیم گرفت با هدف کاهش تلفات انسانی گزینه دوم یعنی حمله به پایگاه هوایی نظامی الشعیرات اجرایی شود.
یک مقام دیگر نیز می گوید که از بحث هایی بر سر تصمیم دولت آمریکا با هدف ادامه این حملات آگاه شده است، حملاتی که با توجه به واکنش ها و پاسخ اسد به حمله اول اجرایی خواهند شد.
این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد:این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که تصمیم می گیرد حملات هوایی چه زمانی به پایان برسد، گزینه های بیشتر و آماده ای نیز برای اجرایی شدن پیش روی ما قرار دارد.
سه نفر از مقامات حاضر در گفت وگوهایی پیش از آغاز حمله آمریکا همچنین بر این باور هستند که ترامپ در نخستین چالش وی در عرصه سیاست خارجی به شدت به نظر مقامات نظامی با سابقه اعتماد کرد.
یک مقام آمریکایی نیز در این باره می گوید: ترامپ سوالات بسیاری داشت و گفت که قصد دارد به آنها فکر کند اما برخی از ملاحظات را نیز پیش روی دارد. ترامپ به مقامات نظامی تاکید کرده بود که در این حمله بر جنگنده های نظامی متمرکز شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟