مهدی هاشمی باز هم به زندان برنگشت/احتمال تمدید مجدد مرخصی

مهدی هاشمی فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سال 94 از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام اختلاس، جعل، ارتشا و برخی مسائل امنیتی، جمعاً به 25 سال زندان، رد مال، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق Whip محکوم شد که این حکم پس از اعتراض از سوی متهم، در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.
به گزارش نامه نیوز، نامبرده برای گذراندن دوره محکومیت خود طبق ماده 134 قانون Law مجازات اسلامی، 100 سال حبس، 18 مرداد سال گذشته وارد زندان Prison اوین شد.
فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی یک سال و نیمی که از محکومیتش می‌گذرد همواره خبرساز و حاشیه‌ساز بوده؛ از بردن سکه و تلفن همراه به داخل بند گرفته تا شکستگی پا به‌هنگام بازی والیبال در اوین و انتقال به بیمارستان برای انجام عمل جراحی.
وقتی که 19 دی امسال، خبر فوت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌خاطر ایست قلبی منتشر شد، مهدی هاشمی با دستور مقام قضایی، برای وداع با پدر مرحومش به مرخصی آمد و تا همین امروز هم هنوز به زندان برنگشته است. هرچقدر که اعطای مرخصی به مهدی هاشمی به‌خاطر فوت پدرش، منطقی، عقلانی و قانونی به نظر می‌رسد اما ادامه‌‌دار شدن این مرخصی حتی پس از گذشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی، قدری عجیب به نظر می‌آید.
آخرین مرتبه با دستور مقام قضایی، مرخصی مهدی هاشمی تا هفتم اسفند ماه یعنی روز گذشته (شنبه) تمدید شد اما طبق اطلاعاتی که خبرنگار تسنیم از مقامات قضایی کسب کرده، وی هنوز به زندان برنگشته و احتمالاً مرخصی مهدی هاشمی برای چندمین مرتبه تمدید شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: تسنیم

کدخبر: 248316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟