سوء قصد به جان نماینده ارشد دولت سوریه در مذاکرات آستانه قزاقستان

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از منابع خبری نوشت، سازمان اطلاعات روسیه یک گروه را شناسایی کرده است که به این عامل انتحاری دستور داده بود با لباس پلیس Police در نزدیکی مرکز سازمان اطلاعات باشد و زمانی که بشار جعفری، نماینده هیئت سوریه در مذاکرات آستانه به ورودی مرکز اطلاعات رسید خود را به جعفری نزدیک کرده و خود را منفجر کند.

سازمان اطلاعات روسیه عناصر این گروه را که وابسته به داعش ISIS هستند، بازداشت کرده و توانسته عامل انتحاری را نیز بازداشت کند که اعتراف کرده قصد داشته چنین انفجاری را صورت دهد.

با اجازه قزاقستان روسیه متهمان را از قزاقستان به روسیه منتقل کرده تا تحقیقات را در آنجا تکمیل کند و شبکه‌هایی را که با آن همکاری دارند، فاش سازد و بفهمد چطور به قزاقستان رفته‌اند.

براساس این تحقیقات مشخص شده است، آنها از طریق عراق و اردن وارد سوریه شدند و از آنجا با ویزاهای عادی به مسکو و از مسکو به آستانه رفته‌اند.

تعداد اعضای این گروه پنج تن است که در حال حاضر تحت تحقیقات عمیق و شدید هستند تمام موبایل‌های آنها برای اطلاع از تماس‌هایشان در روسیه، قزاقستان و قبل از آن در عراق، سوریه و اردن مصادره شده است.

هنوز برای این روزنامه صحت این اخبار تایید نشده است اما مقامات قزاقستان اقدام به تفتیش غیرمنتظره هیئت مخالفان قبل از ورود به سالن مذاکرات کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


ش

کدخبر: 245823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟