دستگیری هکر اینستاگرامی/ پلیس سمنان برملا کرد

سرهنگ فداییان رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع  دسترسی غیر مجاز به داده و هک صفحه کاربری اینستاگرام ، رسیدگی دردستور کار قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد متهم یا متهمین با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا نموده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ فداییان افزود: کارآگاهان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع و مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیقات اولیه پلیسی شناسایی متهمین را در دستور کار قرار داده و با تحلیل عملکرد متهم یا متهمین در این بستر و با هماهنگی مقام قضایی دستگیری صورت پذیرفت .

رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای انگیزه این متهم سایبری گفت: در تحقیقات تخصصی صورت پذیرفته متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف نداشته و ضمن اقرار به جرم خود انگیزه اش را کسب منفعت مالی بیان داشت .

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده  نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور و ...که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد ، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد : از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 718406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟