مژده به زنان پیازخور

به گزارش رکنا، زنانی که پیاز می خورند سرطان تخمدان نمی گیرند. ترکیبات موجود در پیاز مانع تکثیر سلول های سرطانی می شود. این ترکیبات به ویژه برای زن ها مفید است. زیرا ضد سرطان تخمدان است. پیاز به علت گوگرد ضد عفونیت خون است و با عفونت های مجاری تنفسی مثل آسم و برونشیت مبارزه می کند. پیاز خام یا پخته از تشکیل لخته های خونی در رگ ها جلوگیری کرده و مانع سکته قلبی و مغزی می شود.

پخت گوشت با پیاز بسیار مناسب است و سبب کاهش مواد سرطان‌زایی شده که در بدن ایجاد می‌شود. پیاز برای تقویت استخوان مناسب است و حتی می‌توان گفت خواص آن همچون شیر بوده و برای زنان در دوران یائسگی برای جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می‌شود.

روش نگهداری از پیاز

پیازی که جوانه بزند زودتر خراب شده و خواص آن کاهش می‌یابد. زمانی که پیاز را برای مصرف برش می‌دهیم در صورت بلااستفاده ماندن بخشی از آن پیاز باقی‌مانده را باید در کیسه نایلونی نگهداری کرد و توجه داشت که پیاز با این شرایط تا یک هفته مورد استفاده قرار گیرد. پیاز اگر رنده شده باشد حداکثر طی دو روز باید مورد استفاده قرار گیرد، همچنین برای نگهداری پیاز بهتر است آن را کنار سیب‌زمینی قرار نداده تا رطوبت ناشی از سیب‌زمینی سبب خراب شدن پیاز نشود.

کدخبر: 908244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟