خواص فوق العاده سیرابی

به گزارش رکنا، سیرابی یک منبع فوق العاده از کلسیم است. کلسیم از مواد اساسی لازم در حفظ تراکم استخوان و سلامتی دندان هاست. همچنین این ماده در کنار منیزیم باعث بهبود انقباض عضلات شده و بدن فرد را آرام می کند.

مصرف سیرابی سبب پیشگیری و درمان زخم معده شده و باعث تقویت معده می شود.

افزایش بینایی چشم

یکی از مهم ترین ویتامین هایی که در سیرابی وجود دارد ویتامین آ است. این ویتامین علاوه بر حفظ بینایی موجب بهبود کیفیت کلی پوست، دستگاه تنفسی و از بین بردن عفونت ها می شود.

منبع سلنیوم و جوان کننده پوست

کمک به افزایش رشد کودکان

با اینکه طعم سیرابی زیاد مورد علاقه کودکان نیست اما یکی از مواد غذایی بسیار عالی برای رشد و تقویت بهتر کودکان است.

درمان کم خونی با مصرف سیرابی

برخلاف پروتئین مقدار آهن موجود در سیرابی تقریبا با گوشت برابری می کند.

سیرابی در کنار میزان پروتئین خوبی که دارد دارای کالری کمی است و مصرف آن برای کاهش وزن و لاغری مناسب است.

ویتامین های گروه ب به ویتامین های خوش اخلاقی معروفند و غذاهایی که مثل سیرابی حاوی این دسته از ویتامین ها هستند باعث ایجاد خلق و خوی بهتر و بهتر به خصوص در خانم هایی که به دلایل مختلف دچار تغییرات هورمونی شده اند، می شود.

علاوه بر این روی باعث بهبود سیستم تناسلی آقایان شده و در سنین بالاتر از سرطان پروستات در مردان جلوگیری می کند. همچنین روی باعث بهتر شدن حس چشایی و بویایی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود یافتن سریع زخم ها می شود.

افرادی که فشار خون یا کلسترول بالایی دارند باید با احتیاط از این خوراک استفاده کنند. به دلیل طبع سرد و خشکی که این خوراک سردمزاج دارد اگر در کنار خوراک جگر استفاده شود حالت ایده آل تری برای بدن ایجاد می کند.

مصرف افراطی سیرابی منجر به قولنج و کندذهنی می شود. از آنجا که چربی آن زیاد است در صورت مداومت در مصرف باعث بالارفتن چربی خون می شود.

کدخبر: 850046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟