رعایت بهداشت فردی مهمترین راه برای پیشگیری از آنفلوآنزاست

به گزارش رکنا، دکتر حسین انصاری روز یکشنبه اظهارداشت: گروه‌های در معرض خطر افرادی هستند که در معرض خطر بالای مواجهه و یا ابتلا به آنفلوآنزا بوده و یا در صورت ابتلا به دلایل فیزیولوژیک و سطح ایمنی بدن ممکن است بیماری شدیدتری را تجربه کرده و در بیمارستان بستری شوند که شامل سالمندان، زنان باردار، کودکان بین ۶ ماه تا ۲ سال، مبتلایان به برخی بیماری‌های زمینه‌ای و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

وی افزود: درباره اثر واکسن، شاخص اثربخشی به معنای میزان کاهش خطر در شرایط عادی حائز اهمیت است که طبق مطالعات شبکه اثر بخشی واکسن انفلوآنزا اثر بخشی برای این بیماری و موارد شبیه آن حداکثر ۶۰ درصد است که البته در گروه‌های مختلف جمعیتی و بسته به نوع ویروس این میزان تغییر می‌کند.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه تزریق واکسن انفلوآنزا تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد، تصریح کرد: حتی اگر واکسن انفلوآنزا تزریق شود پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از حضور در تجمعات را باید بسیار جدی گیریم.

انصاری بیان کرد: گاهی استفاده صحیح از ماسک حتی از تزریق واکسن هم به دلیل ایجاد برخی عوارض و ایمن سازی ۶۰ درصدی بهتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه نوع آنفلوآنزا بدلیل جهش نوع ویروس هر سال متفاوت از سال‌های قبل است بنابراین واکسن‌های باقی مانده از سال‌های قبل تاثیری در پیشگیری ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟