مزایا و معایب بخورهای سرد و گرم

یک متخصص گوش، حلق و بینی مزایا و معایب بخورهای سرد و گرم و موارد استفاده آن‌ها را تشریح کرد.

 دکتر امین آروین سازگار با بیان اینکه مصرف بخور سرد در افرادی که درگیری نای دارند بهتر از بخور گرم است، گفت: بخور گرم باعث التهاب راه‌های هوایی می‌شود، این در حالیست که در بخور سرد چنین اتفاقی نمی‌افتد، اما مصرف طولانی مدت بخورها به ویژه بخور گرم برای بیماران دارای آسم آلرژیک یا آلرژی بینی باعث رشد قارچ و تشدید آلرژی آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات دقیقی در زمینه تفاوت بخور سرد و گرم انجام نشده است، اظهارکرد: استفاده طولانی مدت بخورها به ویژه بخور گرم برای بیماران دارای آسم آلرژیک یا آلرژی بینی باعث رشد قارچ و تشدید آلرژی می‌شود.

سازگار یادآور شد: بخور سرد برای اطفالی که اختلال التهابی نای دارند، بهتر است. درعین حال مصرف بخور گرم نیز در اختلالات ریوی بهتر از بخور سرد است.

وی در خصوص نحوه استفاده از بخور گفت: دستگاه بخور در هنگام استفاده باید در فاصله یک متری از بینی فرد قرار گیرد.

این فلوشیب فوق تخصصی جراحی پلاستیک صورت در خصوص انواع بخور بیان کرد: دسترسی به دستگاه‌های بخور سرد کمتر و گران‌تر است، اما از بخور گرم در همه مکان‌ها و مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با توصیه به اینکه استفاده از بخورها را نباید ساده گرفت، در پایان خاطرنشان کرد: انواع بخورها جنبه درمانی دارند و نباید بدون تجویز پزشک و به صورت مداوم توسط افراد در منزل مورد استفاده قرار گیرند؛ چراکه می‌تواند مشکلاتی مانند رشد قارچ را به همراه داشته باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟