خشکی پوست خبر از چه بیماری هایی می دهد؟

 با کاهش میزان رطوبت هوا احتمال خشکی و آسیب‌پذیری پوست افزایش پیدا می‌کند که با علائمی همچون پوسته پوسته شدن و قرمزی همراه است. اما، در چه مواقعی خشکی پوست می‌تواند نشانه عارضه مزمن پوستی پسوریازیس باشد؟
به گفته کارشناسان، پسوریازیس عارضه‌ای فصلی نیست و بیماری التهابی است، زیرا به سیستم ایمنی مرتبط است. بیش از دو درصد از جمعیت آمریکا یا حدود ۷.۵ میلیون نفر از مردم این کشور به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند. درحالیکه استرس، چاقی، عفونت و عادت‌های اشتباهی همچون استعمال سیگار خطر ابتلا به این بیماری پوستی را افزایش می‌دهد، سابقه خانوادگی می‌تواند موثرترین فاکتور خطرزا باشد که از والدین به فرزندان منتقل می‌شود.

یکی از مشخصه‌های بیماری پسوریازیس کاهش چرخه حیات سلول‌های پوست است. درحالیکه به طور طبیعی سلول‌های پوست یک بار در ماه جایگزین می‌شوند، در بیماران مبتلا به این عارضه سلول‌های جدید هر سه تا چهار روز یک‌بار تشکیل می‌شوند. تولید سلول‌های پوستی مازاد به تشکیل پلاک‌هایی منجر می‌شود. این پلاک‌ها بخش‌هایی از پوست هستند که به رنگ قرمز یا صورتی دیده می‌شوند. این عارضه شایع‌ترین نوع بیماری پسوریازیس است.

درحالیکه این پلاک‌ها می‌توانند در تمامی قسمت‌های بدن ظاهر شوند، قسمت‌های کف سر، آرنج، زانوها و پایین کمر بیشتر درگیر این مشکل می‌شوند. قسمت‌های آسیب دیده پوست به شدت حساس و آسیب‌پذیر شده که مستعد ترکیدگی و خونریزی است.

تاکنون روش درمانی قطعی برای این بیماری ارائه نشده و در روش‌های موجود بر کاهش میزان التهاب تمرکز می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟