طلایی ترین زمان برای شروع کلاس های صبح دانش آموزان

مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه واشنگتن آمریکا نشان داده است که تعویق بیش از یک ساعته کلاس‌های نوبت صبح دبیرستان‌ها موجب بهبود قابل ملاحظه میانگین مدت خواب دانش‌آموزان و همچنین نمرات آنها می‌شود.

به گزارش  گیزمگ، تحقیقات جدید محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا حاکی از این است که به تعویق انداختن کلاس‌های ساعت ۰۷:۵۰ صبح به ساعت ۰۸:۴۵ به طور چشمگیری میانگین طول خواب دانش‌آموزان و نمرات آنها را بهبود می‌بخشد.

طلایی ترین زمان شروع کلاس ها

در یکی از جامع‌ترین مطالعاتی که تاکنون به بررسی الگوهای خواب نوجوانان و زمان شروع کلاس‌های دبیرستان پرداخته است، نشان داده شد که تعویق شروع کلاس‌های صبح به افزایش طول خواب دانش‌آموزان، کاهش غیبت در کلاس و در نتیجه کسب نمرات بهتر کمک می‌کند.

ساعت زیستی بدن ما است که تعین می‌کند بدن ما چه زمانی غذا می‌خواهد، چه زمانی نیاز به خواب دارد و چه زمانی بیدار شویم. مطالعات نشان داده‌اند که شروع بلوغ به طور چشمگیری ساعت بدن نوجوانان را تغییر می‌دهد و آنها را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد و موجب می‌شود صبح‌ها بیشتر بخوابند.

"گایدون دانستر" نویسنده اصلی این پژوهش توضیح داد: تحقیق ما تا به امروز نشان داده است که ساعت زیستی روزانه بدن نوجوانان اساسا متفاوت از بزرگسالان و کودکان است.

زود شروع شدن کلاس‌های مدرسه مدتها است که مورد بحث و جدل است و بسیاری از کارشناسان می‌گویند ساعت شروع مدارس باید به تاخیر بی‌افتد، زیرا شروع زودهنگام کلاس‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی باعث اختلال در الگوهای خواب سالم نوجوانان شود.

۸۵ درصد از مدارس دبیرستانی در ایالات متحده کار خود را زودتر از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می‌کنند و میانگین شروع آنها ساعت ۷:۵۰ صبح است.سالها است که آکادمی نوجوانان آمریکایی توصیه می‌کند که مدارس راهنمایی و دبیرستانی بعد از ساعت ۸:۳۰ آغاز شوند.

تحقیق جدید محققان دانشگاه واشنگتن به طور واضح، تاثیر زمان شروع مدرسه در الگوهای خواب نوجوانان را در دو دبیرستان سیاتل از نزدیک مطالعه کرده است. در سال ۲۰۱۶، این دبیرستان اعلام کرد که زمان شروع دوره راهنمایی و دبیرستان را از ساعت ۷:۵۰ صبح به ۸:۴۵ صبح به تعویق می‌اندازد. این کار به پژوهشگران فرصتی عالی برای بررسی شرایط و مقایسه شرایط قبل با جدید فراهم کرد.

محققان به جای اینکه بر الگوهای معمول خواب که توسط خود دانش‌آموزان گزارش می‌شد، تکیه کنند، آنها را به مچ‌بندهایی مجهز کردند که نور را ردیابی می‌کرد و بر سطح فعالیت آنها نظارت داشت.

اولین گروه از ۹۲ دانش‌آموز به مدت دو هفته قبل از تغییر زمان شروع مدرسه ردیابی شدند و گروه دوم متشکل از ۸۸ دانش‌آموز از همان دو مدرسه به مدت دو هفته این بار ۷ ماه پس از تغییر ساعت شروع مدرسه ردیابی شدند.نتایج قابل حدس بود، چرا که دانش‌آموزان گروه دوم هر شب به طور متوسط ‌۳۴ دقیقه بیشتر خوابیده بودند.

"هوراکیو ایگلسیا" محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: این مطالعه نشان دهنده بهبود چشمگیری در طول خواب دانش‌آموزان بود. تاخیر در زمان شروع مدرسه به بیدار شدن طبیعی نوجوانان کمک می‌کند. ۳۴ دقیقه خواب اضافی شبانه اثر زیادی دارد.پیشرفت‌های دیگر نیز در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت که نشان از بهبود ۴.۵ درصدی نمرات پس از تعویق زمان شروع مدرسه داشت.

محققان در رابطه با ارتباط میان کسب نمرات بالاتر و افزایش خواب محتاط هستند، با این حال می‌گویند که منطقی است که فرض شود خواب بهتر می‌تواند عملکرد تحصیلی را بهبود بخشد.

یک لایحه اخیرا در کالیفرنیا برای جلوگیری از شروع مدارس راهنمایی و متوسطه زودتر از ساعت ۸:۳۰ صبح در نهایت رد شد و دلیل آن بیشتر از این که در نظر گرفتن مصالح نوجوانان باشد، عدم مطابقت با برنامه کاری والدین عنوان شد."اگلسیا" می‌گوید: زمان شروع مدرسه پیامدهای جدی بر نحوه یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارد.این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟