10 راز نهفته در سلامت

دیابت:شیوع دیابت Diabetes در زنان و مردان تقریبا به یک اندازه شایع است، اما نحوه تاثیر آن بر زنان متفاوت از مردان است و به گفته محققان زنان مبتلا به دیابت در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی ناشی از شایع ترین عوارض بیماری دیابت هستند.

کاهش کلسترول:ابتلای افراد مبتلا به کلسترول بالا به بیماری های قلبی نسبت به افراد دارای کلسترول پایین دو برابر است. کاهش کلسترول و چربی خون می تواند خطر ابتلا به سکته قلبی و مرگ و میر توسط بیماری های قلبی را کاهش دهد. برای کنترل کلسترول با رعایت نکاتی ضروری اما ساده می توان این امر را میسر کرد.

تورم لوزالمعده:تورم لوزالمعده می تواند باعث ایجاد سوزش در معده و شکم شود. حتی برخی از بیماران در نتیجه این ورم، دردی را متحمل می شوند که از پشت کمرشان تیر می کشد، بهتر است بیمار در این حالت به کمر دراز بکشد تا درد، حالت تهوع و استفراغ کاهش پیدا کند. مصرف بیش از اندازه الکل نیز موجب ناراحتی و سوزش معده می شود.

نان سفید:نان سفید حاوی فروکتان است. فروکتان یک فیبر محلول در آب است که انسان آنزیم های گوارشی برای تجزیه آن را دارا نیست. هنگامی که بدن انسان نمی تواند چیزی را تجزیه کند، تولید گاز افزایش می یابد.

امواج موبایل:امواج موبایل می توانند تاثیرات منفی و آسیب زایی بر مغز و گوش کاربران بگذارند. گوشی های موبایل در حالت برقراری تماس و حتی غیر از آن در موقعیت نزدیکی به بدن افراد هم به دلیل موقعیت یابی مدام و ارتباط با شبکه اصلی کماکان تاثیرات مضری بر عملکرد مغز و حتی گوش کاربران می گذارند.

سرفه:بروملین موجود در آب آناناس می تواند برای تسکین سرفه های ناشی از مشکلات سینوسی مفید باشد. بروملین به عنوان یک ضد حساسیت، ضد احتقان، و ضدالتهاب طبیعی عمل می کند.

ورزش:افراد بزرگسال باید روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی به شکل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا داشته باشند. به علاوه آنها باید2 بار در هفته ورزش Sport های استقامتی نظیر بلندکردن وزنه یا بالارفتن از پله ها داشته باشند.سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به معلولیت و ناتوانی باید با پزشک Doctor شان در مورد یک برنامه ورزشی شخصی مشورت کنند.

درد شانه:درد شانه تجربه ای بسیار رایج بین عموم افراد است که می تواند خطرات جدی مانند حملات قلبی و مشکلات کبدی برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

دمنوش زنجبیل:برای تهیه این دمنوش زنجبیل باید یک قاشق چای‌خوری زنجبیل را با مقدار کمی دارچین و یک چهارم قاشق مرباخوری زعفران مخلوط و با 2 لیوان آب دَم کنید. نوشیدن روزانه 2 فنجان از این دمنوش نقش موثری در تسریع روند درمان بیماری صرع دارد.

آجیل:اگر به مکمل‌های آهن دسترسی ندارید می‌توانید خودتان یک میان‌وعده‌ی سرشار از آهن درست کنید. ابتدا با بادام‌هندی یا پسته شروع کنید و سپس میوه‌های خشک‌شده‌ای مانند کشمش، آلو، خرما یا هلو را به آن اضافه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟